המכינה הקדם צבאית ש-15 מבוגריה נפלו במלחמה: "איפה שצריכים אותנו - אנחנו שם"

נפילתו של סרן (במיל') נריה זיסק בקרבות בעזה העלתה את מספר הרוגי המלחמה בוגרי מוסדות מכינת "בני דוד" בעלי ל־15 • "אנחנו בשליחות", אומר מנכ"ל המכינה, "הרוח אצלנו גדולה, אנחנו לא מיוחדים, כולנו ביחד, כולנו נותנים, כולנו בחזית" • ראש המכינה הוסיף: "אנו מוכנים למסור את הנפש למען המדינה"

נופלי מכינת "בני דוד" בעלי . צילום: ללא

15 בוגרים של מוסדות מכינת "בני דוד" בעלי נפלו בקרבות ברצועת עזה במלחמת חרבות ברזל. אלפי בוגרים נוספים נמצאים בלחימה אינטנסיבית ברצועה גם בימים אלו.

מכינת עלי היא אם כל המכינות הקדם-צבאיות, שחרטה על דגלה את המטרה להכשיר לוחמים דתיים לאומיים לשירות משמעותי בצה"ל, כולל קצונה ומנהיגות. כעת היא משלמת מחיר כבד במערכה על עם ישראל, אך גם מוכיחה מחדש כיצד האידיאל למסור את הנפש למען העם והארץ קיים גם כיום.

"מגויסים עם כל עם ישראל", צילום: דובר צה"ל

מכינת בני דוד היא אחד מהמוסדות המוכרים ביותר של המגזר הדתי, ובין בוגריו נמנים כמה ממובילי הלחימה כעת בדרום, בצפון וביהודה ושומרון. אחד מבוגרי המוסד הוא רס"ן רועי קליין ז"ל, שקיבל את עיטור העוז על כך שקפץ על רימון במלחמת לבנון השנייה והציל את לוחמיו תוך הקרבת חייו שלו. לאורך השנים הוקמו כמה מוסדות לימוד נוספים ששייכים למכינת בני דוד, אך גם כיום המכינה שביישוב עלי היא הגוף המוביל.

שדה קרב

על דלת בית המדרש של המכינה נתלה בתחילת המלחמה שלט גדול: "שדה קרב - תילחם", אות לכך שהמלחמה נמצאת בכל מקום, אם בשדה הקרב או בבית המדרש. ליאור שטול, מנכ"ל המכינה, מספר כי מבחינתו המכינה כולה מגויסת, אם בלימוד תורה, בהתנדבות או בסיוע למאות המשפחות של בוגרי המכינה ביישוב עלי ואלפים רבים בכל רחבי הארץ.

עלי. "מוכנים למסור את נפשנו למען המדינה", צילום: אי.פי

"אנו נמצאים בשליחות. אם המדינה צריכה אותי - אני מתגייס", הוא מסביר. "צריכים אותנו בעזה? בצפון? אנחנו לא שואלים שאלות. איפה שצריכים אותנו, שם אנחנו נמצאים - בחינוך, בשגרה, וכעת במלחמה".

הדברים של שטול אינם תיאורטיים. כרגע לא פחות משלושה מראשי המוסדות החינוכיים של בני דוד נמצאים במילואים - חלקם בתוך עזה.

כך, הרב ליאור נגוסה, ראש מכינת "דרך אבות", שלח דבר תורה לשבת לפני כשבועיים מלב הרצועה, כשהוא לבוש קסדה ואפוד, בין הקרבות. בשבוע שעבר ערכו בוגרים של המכינה אזכרה לחברם, סרן יהונתן נתנאל ז"ל, שנפל במבצע עופרת יצוקה, לראשונה בבית שבו נהרג ברצועת עזה.

"כולנו בחזית"

היום הותר לפרסום על הנופל ה-15 מהישיבה, סרן (במיל') נריה זיסק. בנוסף השבוע נודע גם על נפילתם של רס"ן שי שמריז ז"ל ואריה ריין ז"ל. מוסדות בני דוד שכלו גם את איתן נאה, צביקה לביא, נתנאל מנחם איתן, עלמנאו עמנואל פלקה, יוסף מלאכי גדליה, דקל סויסה, דוד מאיר, דביר לישה, ד"ר איתן מנחם נאמן, יהודה נתן כהן, משה ידידיה לייטר ואיל מאיר ברקוביץ' זכרם לברכה. לצד זאת יש גם לא מעט פצועים מקרב בוגרי המכינה.

הרב אלי סדן. "במדינה זו יש קסם מיוחד - זוהי המדינה שלנו", צילום: יהונתן שאול

ראש מכינת בני דוד בעלי, הרב אלי סדן, שלח לבוגרים ולתלמידים איגרת שבה חיזק אותם בלחימתם נגד חמאס-דאעש. "נוכח השנאה התהומית של האסלאם כלפינו, הולכת ומתחזקת בתוכנו ההכרה שדווקא בהכרת עמנו ושורשיו האמוניים נוכל להתמלא עוד ועוד בכוחות חיים הדרושים לנו בדרכנו הארוכה. לא נוכל להסתפק ברצון לחיות כדי לחיות, לחיים צריכה להיות משמעות עמוקה וגדולה כדי שנהיה מוכנים לסכן את חיינו הפרטיים למען חיי האומה הכלליים", כתב. "במדינה זו יש קסם מיוחד - זוהי מדינה שלנו, של העם היהודי ששב לארצו אחרי 2,000 שנות גלות, ויש בנו רצון וכוח לשמור עליה, ואנו מוכנים למסור את הנפש למענה".

שטול מספר כי בית המדרש לבוגרי צבא ביישוב עלי עומד ריק כרגע, כיוון שכל תלמידיו נמצאים בשירות מילואים. לא פחות מ־350 מתושבי היישוב שהינם בוגרי עלי מגויסים כרגע לצה"ל, ובמכינה נרתמו לסייע לנשים שלהם. "יש לנו נשים מגויסות שלא דיברו עם בני זוגן כבר שלושה שבועות", הוא אומר. "הגבורה של הנשים הללו לא מדוברת בשום מקום. מבחינתנו, עלי היא משפחה לוחמת - הבוגרים, התלמידים, הנשים, כולם. זה שדה קרב".

"הרוח אצלנו גדולה", אומר שטול. "כולם מבינים שזו מלחמה על הבית, ויש רוח של אחדות בעם ישראל. זה לא משנה מי בשלטון, זה בכלל לא רלוונטי, אנחנו מגויסים ביחד עם כל עם ישראל. אנחנו לא מיוחדים. כולנו ביחד, כולנו נותנים, כולנו בחזית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר