"נגעת בלבבות של כל מי שפגשת בדרך": מאות השתתפו בהלוויתו של רס"ר במיל' מאור לביא, שנפל בקרב ברצועת עזה

לביא ז"ל , בן 33 מסוסיא היה לוחם בגדוד 450 חטיבת ביסל"ח ונפל היום בקרב • חברו ספד לו: "היית כל-כולך אור, חייל של כלל ישראל, מלח הארץ. היית איש אמת עם ידי זהב ולב זהב"

מאור לביא ז"ל

צילום: יוני ריקנר

מאות בני משפחה, חיילים, חברים ואזרחים ליוו הלילה (שלישי) בבית העלמין הצבאי בהר הרצל את רס"ר במיל' מאור לביא ז"ל שנפל בקרב ברצועת עזה בדרכו האחרונה. לביא ז"ל, בן 33 מסוסיא, היה לוחם בגדוד 450 חטיבת ביסל"ח, התראיין אתמול ברשת ב' בניסיון להשיב חנוכייה חטופה שמצא בעזה לבעליה.  הוא הותיר אחריו אישה ושלוש בנות. 

רס"ר (במיל') מאור לביא ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

ענבר, רעייתו של מאור, התייפחה וספדה לאהובה בלב שבור: ״מאור שלי, אהוב לבי. בכל דבר שנגעת בו הייתה ברכה. היית אור, מושלם בהכל. אבא מושלם לבנות שלנו, הבעל הכי מושלם שיכולתי לבקש. תמיד דאגת לכולם, בדרך המיוחדת שלך נגעת בלבבות של כל מי שפגשת בדרך. יצאת מהבית בשמחת תורה להגן על העם והארץ. ידעת שאין מלחמה חשובה מזו". עוד הוסיפה: "אני מבטיחה לך לשמור על הבנות שאותן אהבת יותר מהכל. אין בנו חרטה, רק כאב אין-סופי ותהום עמוקה. עכשיו כשאתה ליד הקב״ה תהפוך שם שולחנות כדי שיהיה לנו כאן טוב. תשלח לנו כוחות. כל כך חשוך לנו עכשיו. אוהבת אותך בכל לבי״.

רס"ר במיל' מאור לביא ז"ל, צילום: חיים גולדברג פלאש 90

אחיו של מאור, הרב יעקב לביא אמר: "אח גיבור ואהוב שלנו. כבן זקונים נהנינו ממך בכל רגע. אין מקום שבו היית ולא השארת את חותמך. תמיד ידעת שהצבא זה שליחות. היית חדור מטרה. חברים שלך סיפרו שנכנסת לעזה עם אור גדול על הפנים. מאור היקר, עכשיו כשאתה ליד הקב״ה תבקש מהשם שיאיר לעם ישראל את הדרך, שנזכה לצאת מאפלה לאורה. נפרדים בכאב ובגאווה״.

הפוסט של מאור לביא ז"ל בו ניסה להשיב חנוכייה שמצא בעזה לבעליה, צילום: מתוך הפייסבוק

חבריו של מאור, יוגב ברוך ובנימין אלימלך ספדו לו: ״עשינו הכל ביחד, בחור מדהים. ידעת לעשות הכל. היית הטוב ביותר, מאור. אח היית ואח תישאר. היה לך חיוך זוהר וענק, עם הילה סביבך. אתה צדיק. האדם הכי טוב בעולם. אין אנשים כמוך. נזכור אותך תמיד״.

הלוויתו של מאור לביא ז"ל, צילום: חיים גולדברג פלאש 90

אהרון, חברו של מאור אמר: ״מאור הגיבור, היית כל כולך אור. היית חייל של כלל ישראל, מלח הארץ. היית איש אמת עם ידי זהב ולב זהב. רק ביישוב הקטן שלנו זה הנופל השלישי. נפלת בקרב בין האור לחושך, אבל האור ינצח את החושך".

אל״מ ירון בוים ספד בשם צה״ל: ״מאור, התייצבת למילואים לאחר שנקראת לדגל בשמחת תורה. השתתפת בלחימה בצוק איתן. חבריך מעידים שהיית לוחם מספר אחת. צנוע, מתנדב בכל מקום ובכל הזדמנות. קיבלת אות הוקרה כמצטיין חטיבה על פועלך במילואים. מורשתו של מאור תהיה נר לרגלי הלוחמים״.

הלוויתו של רס"ר במיל' מאור לביא ז"ל, צילום: חיים גולדברג פלאש 90

לייזר היימן, סמנכ״ל איחוד הצלה אמר: ״מאור היה מתנדב מכל הלב. היה סמל ודוגמה למסירות להצלת חיים. היית אהוב על כולם, רב פעלים, התנדבת גם במשטרה וגם בכיבוי. עשית מכל הלב. הרגשנו שאנחנו עומדים ליד אדם קדוש. אנחנו גאים בך, זכינו בך. השארת חלל גדול בלב ותחסר לנו מאוד״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר