"קיבלנו את עדן כאשר גופתה שלמה לחלוטין, עם הבגדים, יש בזה מעט נחמה"

אורין גנץ, אמה של עדן זכריה ז"ל, מדברת עם "ישראל היום" • על החיילים שנפלו במבצע לחילוץ גופתה: "הייתי רוצה להיפגש איתם, לחבק, לשמוע, וכמובן הייתי רוצה להיפגש עם משפחות שאר החיילים שחולצו יחד עם בתי מאותה מנהרה"

עדן זכריה. צילום: מטה משפחות החטופים

מאז פתיחת המלחמה וחטיפת עשרות הישראלים לשבי בעזה, אורין גנץ, אמה של עדן זכריה ז"ל עשתה כל שביכולתה להשיב את בתה בת ה-28 לחיקה, במסגרת המאבק של מטה משפחות החטופים.

מרגש: מח"ט 551 אל"מ עידו קס בתיעוד המבצע להשבת גופות החטופים: "זהו ערך עליון להביא את בני עמנו לקבורה בארץ ישראל"

בשבועות האחרונים קיבלה אורין את הבשורה הקשה על מותה של עדן בשבי חמאס, ואמש חשף צה"ל את המבצע להשבת חמש גופות החטופים, בהן גופתה, לצד גופותיהם של רס״ב זיו דדו ז״ל, סמל רון שרמן ז״ל, רב״ט ניק בייזר ז״ל ואליה טולדנו ז"ל. חמשת החטופים אותרו במנהרה תת קרקעית של החמאס בג'בליה, בשטח שבו פעל מפקד החטיבה הצפונית של חמאס, אחמד רנדור שחוסל לפני מספר שבועות. 

אורין גנץ עם תמונתה של עדן, בתה. "על החילוץ שמענו רק לאחר הפעולה הצבאית ההרואית", צילום: יהושע יוסף

"הצבא מסר לנו שהיא לא מתה מאש צה"ל. קיבלנו את עדן כאשר גופתה שלמה לחלוטין. יש בזה מעט נחמה", אמרה אורין בשיחה עם "ישראל היום", בה סיפרה על השבת גופת בתה שנחטפה ממסיבת הנובה ברעים.

"זה קצת מרגיע אותי כאמא במצב הנתון והכאוטי בו אנו מצויים", משתפת אורין. "החזירו לי את עדן עם אותם הבגדים שהיא הייתה איתם במסיבה. הם נשארו עליה לאורך כל התקופה", סיפרה האם הכואבת על הנחמה שמצאה בכך שלא הסירו ממנה את בגדיה. "חוץ מזה לא החזירו ממנה דבר, מלבד טבעת שלה שמצאו בשטח".

החטופים שנרצחו בשבי. זיו דדו, עדן זכריה, רון שרמן, ניק בייזר ואליה טולדנו, צילום: ללא

האם יצרת קשר עם משפחתם של החיילים שנפלו במבצע לחילוץ גופת בתך?
"אני חושבת שחשוב שניצור קשר אחד עם השני, למרות שעדיין לא יצא לנו לעשות זאת. אך הייתי רוצה להיפגש איתם, לחבק, לשמוע. וכמובן הייתי רוצה להיפגש עם משפחות שאר החיילים שחולצו יחד עם בתי מאותה מנהרה".

היית ערה לביקורת על כך שסוכנו חיילים עבור חילוץ גופות? מה שגרם לנפילתם?
"לא שמעתי על כך, אך אני לא אחראית על הפעולות הצבאיות. הצבא החליט על הפעולה משיקוליו המודיעיניים והמבצעיים, ואנו סומכים ידינו עליהם. כמובן שעל החילוץ שמענו רק לאחר הפעולה הצבאית ההרואית".

בסיטואציית הקרב המורכבת ופעולות צה"ל בלב עזה, רב הנסתר על הגלוי, ובני משפחות החטופים צמאים למידע שיעזור להם להשלים את התמונה ויקל על נפשם.

"עדיין נותרו בי תהיות קשות שאין לי עליהן מענה", סיפרה האם. "מה הסיבה שהיתה אזרחית אחת בין החיילים? מדוע היתה אישה אחת בין ארבעה גברים? למה שמו אותה דווקא איתם? האם היה גורם משותף לכל החמישה? אלו דברים שאני מקווה שאדע לענות עליהם מתישהו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר