כוחות הביטחון הרסו את המאחז גבעת אור מאיר שהוקם סמוך ליישוב עפרה

הכוחות הגיעו, הרסו את הגבעה והחרימו את הטלפונים של אנשי המקום • מדובר בפינוי השני של המאחז בתוך כחצי שנה • ח"כ טלי גוטליב: "מי נותן הוראות הזויות כאלה בזמן מלחמה?"

כוחות הביטחון הרסו את המאחז גבעת אור מאיר שהוקם סמוך ליישוב עפרה// ללא קרדיט

מאחז "גבעת אור מאיר", שנמצא באזור בנימין ליד עופרה, פונה הבוקר (שני) על ידי כוחות הביטחון. בסביבות השעה חמש הגיעו לגבעה כוחות יס"מ ומג"ב מלווים באנשי המנהל האזרחי, פשטו עליה והרסו את מבנה המגורים במקום ואת דיר העיזים. על פי המתיישבים, בתחילת האירוע הוחרמו מכשירי הטלפון הניידים שלהם ונמנע מהם לתעד את הריסת המקום. 

גבעת אור מאיר, צילום: ללא

הגבעה מאויישת בגרעין נערים השוכנים במקום. לפני כשלושה חודשים היה ניסיון לפנות אותה באירוע שכלל, לטענת אנשי המקום, אלימות משטרתית רבה. מאז הוא הוקם מחדש. הרס של נקודות חדשות מיד עם הקמתן וכן פינוי חוזר ונשנה בחודשים הבאים, היא מדיניות שהוחלה בעבר לאחר "תקדים אביתר", כדי לוודא שנקודות חדשות שהוקמו לא יהפכו ליישובי קבע. למנהל האזרחי כיום יש סמכות לבצע הריסה של בנייה חדשה עד 90 יום מיום הקמתה ללא צו או התרעה. 

חברת הכנסת טלי גוטליב (הליכוד) תקפה בחשבון ה-x שלה (טוויטר לשעבר): "באמצע מלחמה היה ממש דחוף להרוס לפנות בוקר את גבעת אור מאיר שסמוכה ליישוב עפרה. מי נותן הוראות הזויות כאלה בזמן מלחמה? איזה נרטיב זה משרת?" 

 התושבים תקפו: "מחרתיים היו אמורים לחלוף 90 הימים מההרס הקודם, וכנראה למישהו למעלה היה חשוב לוודא שחלילה הגבעה לא מתבססת בשטח". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר