"היה קצין שריון אמיתי": רס"ן במיל' אריה ריין, בן 39 ממשמרות, נפל בקרב בצפון הרצועה

ריין שירת כקצין שריון בגדוד 79 בחטיבת המחץ (14) • הוא נפל בקרב בצפון רצועת עזה כתוצאה מפגיעת טיל נ"ט והותיר אחריו אישה ושלוש בנות • תמר, אחותו של רס"ן ריין כתבה: "אחי שלי איזה אח היית, איזה בן, איזה בעל ואיזה אבא, מתגעגעת"

חינוך לטרור: שייטת 13 וצוות קרב חטיבתי 401 חושפים את כלי הנשק והמטענים שנמצאו בבית ספר בשכונת שייח' רדואן// דובר צה"ל

צה"ל התיר לפרסום היום (ראשון) כי רס"ן במיל' אריה ריין, קצין שריון בגדוד 79 בחטיבת המחץ (14), נפל בקרב בצפון רצועת עזה כתוצאה מפגיעת טיל נ"ט.

רק לפני כשבועיים עבר ריין לביתו החדש במשמרות עם אשתו מיכל ושלוש בנותיהם (הבכורה בת 8 ותאומות בנות 6). ריין עבד כמתכנת בחברת סטארט-אפ. חבריו לפלוגה מספרים על ריין כי לאחר שהועבר לתפקיד מילואים אחר, נלחם על כך שיחזור לפלוגה: "הוא אמר שהיעוד שלו זה לפקד ולהילחם. הוא היה קצין שריון אמיתי שאף פעם לא מתלונן ולא מפחד מעבודה קשה", מספר אחד מחבריו לפלוגה. מועד הלווייתו של ריין טרם נקבע.

רס"ן במיל' אריה ריין, צילום: דובר צה"ל

אחותו של אריה, תמר ריין פישברן כתבה: "הותר לפרסום... בלב שבור לרסיסים הותר לפרסום רס"ן אריה ריין אחי האהוב. אחי הטוב איש פלאות. נפל על הגנת המולדת כ"כ יפה! כ"כ טוב! כ"כ חכם! אחי הקטן…. אחי... בחודשיים וחצי שהיה מגויס מיכלי גיסתי סיימה את הדוקטורט וסוף סוף היא עברה - בלעדיו, לבית חלומותיהם.
אחי שלי איזה אח היית, איזה בן, איזה בעל ואיזה אבא. היית הכי! נשארנו ארבעה. מתגעגעת".

"הם עברו לפה מרחובות", סיפר שכן של המשפחה. "הוא יצא למלחמה מרחובות ואשתו והבנות שלו עברו לפה בעצם לבד. הוא גויס כבר ביום הראשון של המלחמה. בנר שמיני הוא יצא לפטר ובא להדליק נרות עם המשפחה. זו היתה בעצם פעם ראשונה שהוא היה בבית החדש. כולנו בהלם, זו טרגדיה נוראה", הוסיף השכן. "בנינו את הבתים שלנו ביחד. זו הייתה אמורה להיות התחלה של פרק משמח ומרגש ופתאום זה סוף החיים".

ריין, הנופל ה-154 מתחילת התמרון הקרקעי ברצועת עזה, מצטרף לרשימה הכואבת של 14 לוחמי צה"ל שנהרגו בקרבות בעזה במהלך סוף השבוע. מדובר במספר תקריות שונות שאירעו במהלך סוף השבוע בלחימה הקשה במרכז ודרום הרצועה. חמישה לוחמים מעוצבת ׳סער מגולן׳ נפגעו כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט בכלי ההנדסי בו שהו. שני הלוחמים בגדוד 6646 נפגעו מפיצוץ מטען במהלך היתקלות עם מחבלים. שני הלוחמים בגדוד 7810 נפגעו כתוצאה מפיצוץ מטען.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר