"הלכת למלחמה בלב שלם": סגן יעקב איליאן שנפל בקרבות ברצועה הובא למנוחות

עשרות ליוו את סגן יעקב איליאן בדרכו האחרונה • אביו יורם: "ליעקב היה קסם מיוחד, מה שאגיד עליו לא יספר חצי ממי שהיה" • אחותו קרן: "רציתי שתהיה דוד נהדר לילדים שלי, כמו האח שהיית" • חברו עידן: "היית עבורי סמל לטוב שיש בעולם" • הרב אביחי, רב הקהילה: "העדינות שלך ועוז הרוח הוא סמל למופת - היית בשבילי דוגמא ומופת"

קרן, אחותו של סגן יעקב איליאן שנפל ברצועה: "אני שומעת סיפורים ומרגישה שפספסתי אותך" \ צילום: משה בן שמחון

מאות אנשים הגיעו ללוות היום (שישי) את סגן יעקב איליאן, מרמת גן, צוער בגדוד "גפן" ומפקד כיתה בבא"ח גבעתי, בדרכו האחרונה. הוא נפל בקרב בצפון רצועת עזה, בן 20 בנופלו. הוא הותיר אחריו שני הורים ואחות. 

הלוויתו של יעקב איליאן ז"ל, צילום: קוקו

אביו יורם ספד לו: "יעקב בנינו היקר, התוכנה האופינית שלו הייתה צניעות והאמת שלו. פיו וליבו תמיד היו שווים. הרצון שלו לתת ולתרום היה זך ונקי. הנתינה הייתה בשורש נשמתו. זה בא לידי ביטוי באישיות שלו. ליעקב היה קסם מיוחד, בכל מה שעשה. הוא היה גאה שהלך לקורס קצינים וגם אנחנו. מה שאגיד עליו לא יספר חצי ממי שהיה. אוהבים אותך בלי סוף. אבא, אמא וקרן"

אחותו קרן: "אח שלי, יעקב. זאת קרן אחותך הקטנה. תמיד אשאר קטנה ממך, לא משנה כמה זמן יעבור. מתחילת המלחמה אף אחד מאיתנו לא הצליח לישון, ושקיבלנו את הבשורה הבנו שיותר אין מה לדאוג. הגעגוע יהיה אין סופי. רציתי שתהיה דוד נהדר לילדים שלי, כמו האח שהיית. אני רוצה להתנצל שלא הכרתי אותך טוב יותר, ושלא חוויתי אותך יותר לעומק. אני שומעת סיפורים ומרגישה שפספסתי אותך. כולם הכירו אותך כדמות חזקה פיזית אבל הסוד האמיתי הייתה המנטליות החזקה שלך. לימדת אותי שבשקט וברוגע יש יותר עוצמה. כל דבר שאעשה, יהיה להנצחתך, כדי שהמוות שלך לא יהיה לחינם".

הלוויתו של יעקב איליאן ז"ל, צילום: קוקו

רב קהילת מרום נווה ברמת גן, הרב אביחי: "תודה להשם על התקופה הקצרה שזכיתי להכיר אותך. ההורים המיוחדים שלך חינכו אותך להיות אדם טוב וירא שמיים, לעשות הכל בלב רחב בלי צפייה לתמורה. איזה רוח הייתה בילד הגיבור הזה, איש ללא חת ופחד, רגיש לאחרים, הייתה בו עוצמה ושלווה פנימית. לולא גיבורים כמוך לא היינו יכולים לגור פה. תודה לך שהסכמת לשים את החיים שלך בסכנה למעננו - גם כשנפצעת המשכת בכל הכוח. יעקב, אתה הגיבור שלנו. אתה תכתב בפרקי ההיסטוריה בפרק של הגיבורים. העדינות שלך ועוז הרוח הם סמל למופת. היית בשבילי דוגמא ומופת. בבקשה תמשיך לשמור עלינו מלמעלה".

הלוויתו של יעקב איליאן ז"ל, צילום: קוקו

חברו עידן עמר: "אין מילים לתאר את האדם שהיית. אבל אנסה. לצערי הכרנו רק שמונה שנים קצרות. חשבתי שיש לנו חיים שלמים לעבור ביחד. היית עבורי סמל לטוב שיש בעולם. ישר שראו אותך ראו את הלב הענק שלך. היית הסמל לטוהר הלב בעולם. תמיד ידעת לזהות את החבר בצד ולדאוג לו. ידעת לאסוף אותנו ברגעים קשים ולהצחיק אותנו. לשמח אותנו ברגעי עצב. היית השראה בכל תחומי החיים. הערכים שלך - דבקות במשימה, אהבת הארץ ולהיות הראשון שייקח את האלונקה על הכתף. מפקד גיבור. היית מנהיג, מורה דרך והלב של כולנו. חבר אהוב שלי, אני מתגעגע ותמיד אוהב אותך".

מפקד ומודל לחיקוי 

חברו נוסף ספד לו: " איך נפרדים? הייתה ביננו חברות מסוג אחר. היית אח ושותף אמיתי. לא הייתי צריך לדבר כדי שתבין מה עובר לי בראש. מה לא עשינו ביחד? ההתנדבות במשטרה ןהרכיבות המשותפות. קורס הקצינים היה החלום שלך והיה ברור לך שאתה רוצה להיות קצין. אני זוכר את השיחות שעשית עם החיילים שלך. היית מפקד קשוח ודורש אבל כל כך אנושי כל הזמן. כמה אנשים אתם מכירים שאחרי שלושה שבועות בצבא ילכו להתנדב במשטרה? רק יעקב. אני יודעת שהלכת בלב שלם למלחמה. תודה על מה שהיית עבורי ועבור החברים. אוהב אותך כל כך".

הלוויתו של יעקב איליאן ז"ל, צילום: קוקו

תת אלוף מוני חורב ספד עליו: "אין בכוחם של מילים לתאר את האבידה הגדולה. יצאת לקורס קצינים מתוך אמונה וחשיבות של שירות צבאי משמעותי. היית מפקד ולוחם מקצועי ואמיץ. שידרת ביטחון, הלכת קדימה וחתרת למגע. מפקדייך ופקודייך סמכו עלייך. למדת כל הזמן כדי להיות הכי טוב, הכי מדויק. היית דוגמא אישית לפקודייך. הצוות שלך העריץ אותך וראה בך מודל לחיקוי.

"לכולם היה ברור שתהיה מפקד איכותי ומוערך. בחרת להוביל, לחנך ולהיות בעמדות השפעה. לקחת חלק בלחימה אינטנסיבית ומורכבת בתוך הרצועה. שחברך נפצע מיד חתרת לסייע ונפלת גם אתה. יעקב, גם ברגעים האחרונים שלך הפגנת אומץ לב, מקצועיות ורעות. מצוייד ברוח של לוחם".

אליאן התנדב במשטרה במסגרת פרוייקט מחוייבות אישית. דובר משטרת מרחב גן, לירן ארליך סיפר בעצב: "הוא היה צנוע, שלו ועם המון מוטיבציה, וסיפר שהוא רוצה לשרת ביחידה קרבית. כולי צמרמורות, לא האמנתי ואני לא מעכל שהוא כבר לא איתנו, מלח הארץ. גם המתנדבים לא מעכלים, הוא היה אהוב על כולם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר