ההתבטאויות מעוררות המחלוקת של הבכירה בתאגיד השידור הישראלי

ראש אגף הרגולציה והפרויקטים ב"כאן", אילה מזרחי, מרבה לצייץ ציוצי גנאי בשנים האחרונות, ובעיקר בשבועות שחלפו מאז אירועי 7 באוקטובר, נגד שרי הממשלה המכהנת ולא רק, למרות היותה עובדת ציבור • מהתאגיד נמסר בתגובה: "לא מתכוונים לחטט בחשבונות הפרטיים של אנשינו"

בניין תאגיד השידור הישראלי (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

ראש אגף רגולציה ופרוייקטים של תאגיד השידור הישראלי ״כאן״, אילה מזרחי, שנחשבת לעובדת ציבור, מציגה בשנה וחצי האחרונות קו רציף של ציוצים בטוויטר נגד שרי הממשלה הנוכחית וכל מי שתומך בה. בין היתר, כתבה לאחרונה לשר התרבות והספורט, מיקי זוהר: "הדם על הידיים שלכם".

כידוע, תפקידו של איש רגולציה בתאגיד ציבורי, בין היתר, הוא לשמור על האינטרסים של הגוף אותו הוא מייצג. במקרה של שידור ציבורי הנמצא תחת איום מתמיד מצד פוליטיקאים ובעלי אינטרס, הכלי של איש הרגולציה הוא יחסיו עם מקבלי ההחלטות, הפוליטיקאים והפקידות הבכירה. בתאגיד השידור הציבורי "כאן", מאיישת את תפקיד ראש אגף הרגולציה מזרחי, אשר מונתה עוד על ידי המנכ"ל הקודם, אלדד קובלנץ.

מזרחי מגיבה בטוויטר לשר החינוך יואב קיש, צילום: צילום מסך מתוך הטוויטר של אילה מזרחי

מזרחי הגיעה לתאגיד עוד בשלבי הקמתו ושימשה כרכזת ועדת המכרזים. לאחר מכן קודמה לתפקיד ראש המטה של מנכ״ל תאגיד השידור דאז קובלנץ. היא הייתה יד ימינו של קובלנץ אשר לימים מינה אותה לראש אגף רגולציה, רגע לפני שהודח על ידי מועצת התאגיד. מאז הדחתו, נראה כי הפכה יד ימינו של היו"ר גיל עומר על אף משקעי העבר.

מהתבוננות בחשבון הטוויטר שלה, ניתן לראות כי מרבית התגובות כוללת השתלחות בחברי כנסת מכהנים, שרים בממשלה, חרדים וכל מי שתומך בממשלה. ״זה לא אמיתי שאתה שר החינוך ושאני אמורה לשלוח ילדים למערכת החינוך באחריותך״, כתבה מזרחי לשר החינוך, יואב קיש. את שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ כינתה מזרחי באפריל האחרון "גדול הגזענים", ליו"ר ועדת חוקה שמחה רוטמן כתבה "מי אח שלכם?!".

מזרחי מגיבה בטוויטר לשר מיקי זוהר, צילום: צילום מסך מתוך הטוויטר של אילה מזרחי

כמו כן, לשר לבטחון לאומי איתמר בן גביר, כתבה מזרחי ״ליצן (בין היתר) מי שמינה אותו״, ולראש הממשלה בנימין נתניהו על שכתב כי הוא מגנה את האמירה המכוערת והמסיתה של גלית גוטמן נגד הציבור החרדי בישראל..." כותבת לו  מזרחי בשאלה "גינית גם את המתקפה בחריש?"

מזרחי לאחרונה צייצה בנושאים הקשורים באירועי 7/10 וכתבה בתגובה לשר התרבות מיקי זוהר "למה אתם מתנהלים בציוצים, יא חבורה של חסרי אחריות, תתחילו כבר לעבוד אנשים מתים בדרום והדם על הידיים שלכם". את מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש כינתה בציוץ אחר "נאצי ופושע מלחמה".

בין השאר הגיבה  לציוץ של המזכיר הכללי של ה- UN  וכתבה לו " you are a nazi and a war criminal"  (אתה נאצי ופושע מלחמה).

מזרחי מגיבה בטוויטר למזכל האו"ם אנטוניו גוטרש, צילום: צילום מסך מתוך הטוויטר של אילה מזרחי

גם את הציבור החרדי לא מהססת מזרחי לתקוף. העיתונאי אברהם גרינצייג צייץ, "מי היה מאמין שבמדינתנו של עם הספר האיכותי כל כך, יקבל את המנדט להרכבת ממשלה אדם בלי בגרות..." ומזרחי ענתה לו כי "מי היה מאמין שמיעוט של אנשים חיים חשבון הרוב כבר 70 שנה בחסות המדינה וחיים לנו סדר יום".  לעיתונאי החרדי ישי כהן כתבה ״החוצפה שלכם זה משהו משהו״. עוד כתבה מזרחי כי מי "שלא מגנה תלמידי ישיבות שלא יגנה טייסים". בתגובה לשמעון רקלין.

מזרחי מגיבה בטוויטר לשר בצלאל סמוטריץ', צילום: צילום מסך מתוך הטוויטר של אילה מזרחי

מתאגיד השידור הציבורי נמסר בתגובה: "תאגיד השידור הישראלי לא מתכוון לחטט בחשבונות פרטיים ברשתות החברתיות של מועומדים לתפקידים בארגון, ולבחור אותם לפי עמדה פוליטית. מפליא הדבר שדווקא כלי תקשורת, במקרה הזה 'ישראל היום', לוקח חלק ברדיפה מהסוג הזה".

שר החינוך יואב קיש, שר האוצר בצלאל סמוטריץ ושר התרבות והספורט, מיקי זוהר סירבו להגיב.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר