"19 שנים הבאת לנו אושר וגאווה": הובא למנוחות רב"ט ניק בייזר שגופתו חולצה מעזה

עשרות רבות ליוו את ניק בייזר בדרכו האחרונה • אמו קטיה ספדה לו בכאב: "יש משהו שלא הצלחתי, וזה שאמרתי שתמיד נהיה לצידך - לא הצלחנו לעזור ולהיות לידך ברגע שהכי היית זקוק" • אביו סרגיי: "לא משנה מה יקרה הלאה עבורנו אתה תישאר חי גם בעתיד" • אחותו ניקול: "אני מחכה לראות אותך שוב שם למעלה"

רב"ט ניק בייזר הובא למנוחות // איליה יגורוב

עשרות אנשים ליוו בשיירה עם דגלי ישראל את רב"ט ניק בייזר בן 19, תושב באר שבע, מביתו ועד לבית העלמין הצבאי בו הובא היום (ראשון) למנוחות עולמים. 

קטיה, אמו של ניק נכנסה ללבבות רבים בעיר ובארץ בכלל. זאת כי הייתה אחת הדמויות הבולטות במטה החזרת החטופים של העיר. ומהרגע הראשון חששה שניק לא ישוב כי הוא חייל, אבל עבורה הוא רק הילד שלה. המילים, הסרטונים והתמונות של ניק האהוב לא הותירו אף עין יבשה בחודשיים האחרונים. אבל הנורא והמשפחה קיבלה את ההודעה כי גופתו חולצה מעזה והוא לא ישוב עוד לחייך ולשמח את חבריו ומשפחתו.

הלוויתו של ניק בייזר ז"ל, צילום: דודו גרישפן

היא ספדה לו בכאב: ''ילד שלי יקר, בחיים לא חשבתי שאני אהיה במעמד הזה ואצטרך להגיד מילות פרידה. אין לך מושג כמה אתה חשוב לנו, קיבלו מתנה לפני 19 שנה, בהם הבאת לנו אושר וגאווה. לפני פחות מחצי שנה התגייסת, והמפקדת המדהימה שלך הציעה לי לכתוב מכתב בשבילך, לשבת הראשונה שסגרת. כתבתי – 'ניק קטן ואהוב שלנו. זאת השבת הראשונה שלך שאתה לא בבית, אבל לא משנה באיזה מרחק תהיה, אתה תמיד תהיה בלב שלנו ובראש שלנו. אתה בן אדם מיוחד שממלא את הבית שלנו בכל כך הרבה אהבה, חום, אושר ושמחה. תמיד דואג לכולם. אין לנו שמץ של ספק שאתה תהיה חייל מושלם, כמו שאתה בן מושלם. מאחלים לך שתגשים את חלומותייך ותצליח בכל דרך שתלך בה. שהשירות שלך יהיה מלא בהגשמה עצמית ואל תוותר, השמיים הם הגבול. אנחנו מאד גאים בך, ומתגעגעים המון. אנחנו תמיד לצידך, נתמוך ונעזור. מחכים שתחזור הביתה'.

הלוויתו של ניק בייזר ז"ל, צילום: דודו גרישפן

"אלו המילים שכתבתי לפני חצי שנה. אבל יש משהו שלא הצלחתי, וזה שאמרתי שתמיד נהיה לצידך. לא הצלחנו לעזור, ולהיות לידך ברגע שהכי היית זקוק לזה. לא הצלחנו לשמור עלייך, ותמיד תהיה בלב שלנו, והחיוך שלך המדהים, תמיד ייזכר אצלנו. אני רוצה שתשמור על אחותך ניקול שם בשמיים, ואני מקווה שאתה נמצא במקום יותר מאיפה שהיית בימים האחרונים. אוהבים אותך ניק''.

אביו סרגיי, ספד לו ברוסית: "ניק, נולדת מתוך אהבה והסכמה הדדית, גדלת וחיית באהבה. לא משנה מה יקרה הלאה עבורנו אתה תישאר חי גם בעתיד, ותישאר אהוב. אני יודע שכל מה שהרגשנו כלפיך זאת רק שמחה ואהבה. איכשהו הצלחת, ולא אכזבת אותנו אפילו פעם אחת. אני יודע שאתה אוהב אותנו, תאהב ותגן עלינו בהמשך כמו שעשית - אנחנו אוהבים אותך".

הלוויתו של ניק בייזר ז"ל, צילום: דודו גרישפן

ניקול, אחותו ספדה לו: ''ניק, אני אוהבת אותך. בכל התקופה הזאת סיפרתי כמה היית החבר הכי טוב שלי והייתי מחליפה את כולם בשבילך. כמה אני אוהבת אותך. הייתי מביאה הכל בשביל לא להיות במעמד הזה. אני אגשים את כל החלומות שלך ושלי, כמו שתמיד רצית. אני אשמור על חברה שלך, כי אני יודעת כמה אתה אוהב אותה. זה מה שרצית לעשות עכשיו, ועשית הכי טוב שאתה יכול.

"היית אח טוב, ועשית את כל העבודה שלך. תמיד אמרת לי מה נכון ומה לא, היית מחבק אותי המון, ותמיד גם אמרתי בכל התקופה הזאת שיש לך את החיבוק הכי טוב, ושתבוא אני אחבק אותך. אני מחכה לראות אותך שוב שם למעלה, ואני מבקשת שתבוא אליי בחלומות ונדבר. תמיד אמרת שלא צריך לדאוג לך, ואני מבטיחה לך שביום הולדת שלי אני אבוא לפה ואשב איתך, ואספר לך איך היה לי. אני אוהבת אותך מאד, וכמו שאמא אמרה – אני מבקשת שתשמור על אמא ועל אבא".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר