"מחזירים את החטופים דרך הרגליים": המחווה המיוחדת של תלמידי התיכון

נערות ונערים מובילים קבוצת ריצה בכל יום שלישי בחוף הים, כשעל חולצותיהם תמונות החטופים • "התחלנו עם 10 חבר'ה, והיום אנחנו מגיעים למאות אנשים מכל הגילים שרצים איתנו כל אחד בקצב שלו"

רצים למען החטופים, מעורבות רגשית גדולה (ארכיון). צילום: זין כהן

שקד פרידמן בן ה-18 מבית הספר מבואות עירון שבמועצה האזורית מנשה ארגן יחד עם חבריו בשבועות האחרונים קבוצות ריצה שמבקשות "להזכיר דרך הרגליים" את הישראלים שנחטפו לעזה ומוחזקים בשבי חמאס.

רצים למענם: המחווה המיוחדת של הצעירים למען החטופים // צילום: מאור נחמני

פרידמן וחבריו החלו לרוץ למענם של החטופים בחוף הים הצמוד לקיסריה ולמקום הגיעו גם משפחות של חטופים. "התחלנו ממש מעט חברים, אבל היום אנחנו כבר עם מאות אנשים שמגיעים מכל האזור ואפילו מרחוק כדי לרוץ איתנו, יש איתנו ילדים שמתעוררים בשעה 5:30 בבוקר וגם מבוגרים שמגיעים, כולל סבתות. כל אחד רץ בקצב שלו ולכולנו יש מטרה אחת - לזכור את החטופים שנמצאים בשבי החמאס, אסור שהם יישארו שם עוד יום אחד אפילו, אנחנו רוצים שהם ישתחררו במהרה" אומר פרידמן.

"אסור שיישארו בשבי עוד יום אחד אפילו". קבוצת הרצים, צילום: זיו כהן

המחווה הזו זורעת אופטימיות בקרב הרצים. "אנחנו לא רצים באווירת נכאים אלא באווירה שמחה ועם מוזיקה כי אנחנו מאמינים בתקווה ולא רוצים שאנשים יתייאשו, לא בעורף ולא משפחות החטופים, זה מאוד חשוב לנו", אומר פרידמן.

רצים למען החטופים, צילום: זיו כהן

עמיר מנחם, מנכ"ל תנועת "חמש אצבעות" ורב סרן במיל' משייטת 13 אומר כי התנועה תומכת בעשייה של שקד וחבריו: "מקסים לראות את בני הנוער שלנו לוקחים מנהיגות, ולא נמצאים כל היום מול המסכים. ילדים צעירים שמתעוררים ב5:30 בקור כדי לרוץ עם שלטים למען החטופים זה מנהיגות, זה ערכים, זה מנטליות חזקה. אנחנו תומכים בהם מאוד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר