גם בימים אלה: המאמץ לבירור מה עלה בגורל החטופים - שהביא להכרזה על ענבר היימן כנרצחת

הוועדה האזרחית לקביעת מותם של אזרחים בשבי חמאס התכנסה בשישי, ושם התקבלה ההחלטה לגבי היימן • במלאכה עוסקים גורמים צבאיים ואזרחיים • גורם המעורה בנושא ל"ישראל היום": החטופים ששוחררו סיפקו מידע על "תנועתיות" רבה בזמן שהיו בשבי, שאפשר קבלת מידע חדש

ענבר הימן. צילום: באדיבות המשפחה

בפגישה דחופה: הוועדה האזרחית לקביעת מותם של אזרחים בשבי חמאס התכנסה בשישי בביתו של הרב הראשי יצחק יוסף, ושם התקבלה ההחלטה על קביעת מותה של החטופה ענבר היימן. ל"ישראל היום" נודע כי במשרד הבריאות דנים בעדויות ובממצאים כל העת. כשאלה מבשילים לכדי המלצה, הוועדה מתכנסת לדיון ולקביעה.

במלאכה עוסקים אנשי הרבנות הצבאית, גורמי מודיעין, אנשי מפקדת החטופים בראשות אלוף (מיל') ניצן אלון וצוות מיוחד של משרד הדתות בראשות הרב יוסף. כל אלה נפגשים תכופות כדי לדון במידע חדש המובא לפתחם. מידע זה הביא, בין היתר, לקביעה שלפיה מפקד החטיבה הדרומית אל"מ אסף חממי ז"ל הוא חלל שחטוף בידי ארגון טרור.

מדובר למעשה בשני צוותים, צבאי ואזרחי: האחד בראשות הרב הצבאי הראשי, תא"ל אייל קרים, והשני שהקים מנכ"ל משרד הדתות, יהודה אבידן, שבראשו עומד הרב הראשי הספרדי, יצחק יוסף. המידע החדש מתנקז אל שני הצוותים באמצעות גורמי מודיעין ואנשי צבא שבידיהם המידע. כמו כן, חטופים ששוחררו סיפקו מידע שהוביל להצלבת מידע רב שכבר היה בידי ישראל.

"חייבים מתווה ישראלי": הצהרת משפחות החטופים // צילום: משה בן שמחון

המידע שמתקבל במפקדת ניצן אלון לטיפול בנעדרים נאסף לאורך השבועות האחרונים, אך רק ברגע שמתקבל מידע מספיק ומהימן המוצג בפני הרב הראשי ניתן להכריז על מוות. גורם המעורה בנושא אמר ל"ישראל היום" כי החטופים ששוחררו סיפקו מידע על "תנועתיות" רבה בזמן שהיו בשבי, שאפשר צבירת מידע שהוצג לגורמי המודיעין עם החזרה לישראל.

בצוות האזרחי מדובר בעבודה מורכבת יותר, שכן החברים בו נדרשו לחתום על איסור העברת מידע. זאת מאחר שהחומרים שהוצגו בפניהם הוגדרו מסווגים. מדובר למעשה בהמשך עבודה מצמרר למדי של הרב יוסף, לאחר שאביו הרב עובדיה יוסף קבע מוות באופן דומה במלחמת יום כיפור לחללים רבים. מי שכאמור הקים את הצוות היה מנכ"ל משרד הדתות אבידן, שמשרדו אחראי על הקבורה. תחת הרב יוסף נמצאים בצוות גם דיין בית הדין הגדול הרב עידו שחר יחד עם תא"ל קרים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר