"חוד החנית של הגדוד": לאחר שנפל בקרב - רס"ן (במיל') אביתר כהן הובא למנוחות

אלפים הגיעו לבית העלמין הצבאי בכפר סבא ללוות למנוחות עולמים את קצין ההדרכה שנהרג בהיתקלות בבית ספר בדרום הרצועה • רעייתו: "מוקדם לי להחזיר את המתנה הזו אבל אני מבינה שאלוהים צריך אותו" • סא"ל אריאל גלסנר: "היה מסור בכל מה שעשה, אין לי ספק שהוא ממשיך לדאוג לנו מלמעלה"

"חוד החנית של הגדוד": לאחר שנפל בקרב, רס"ן (במיל') אביתר כהן הובא למנוחות // שמואל בוכריס

אלפים הגיעו לבית העלמין הצבאי בכפר סבא ללוות למנוחות עולמים את רס"ן אביתר כהן (42) שנהרג ברצועת עזה. אביתר השאיר אחריו את אישתו תמי וארבעת ילדים - דניאל שאמור להתגייס בימים הקרובים, הדס שחזרה ממיאמי שם היא עושה שירות לאומי, איתן ויובל.

משפחתו של כהן ספדה לו בדמעות. רעייתו תמי סיפרה על אופיו הייחודי: "קיבלתי אותך מתנה בנר שני של חנוכה. נלקחת ממני בנר רביעי של חנוכה. לכל אחד ואחת יש את האביתר הפרטי שלו. השכלת לגעת ולהגיע לכל מי שמכיר אותך. אני זכיתי באביתר שלי, החבר הכי טוב שלי. האהבה הגדולה שלי. אבא מדהים. אני מודה לך ריבונו של עולם שזכיתי באהבה כזו. מוקדם לי להחזיר את המתנה הזו אבל אני מבינה אותך אלוהים שאתה רוצה את אביתר שלך".

ההלוויה של קצין צהל אביתר כהן ז''ל, צילום: ללא

ילדיו שיתפו בגעגועים שכבר מורגשים. הבן איתן: "אבא אני מקווה שאתה מקשיב לי מלמעלה. אני מאוד מתגעגע. מתגעגע לראות את החיוך שלך. אל תדאג לנו". הבן דניאל: "אבא, הבטחת לבוא ביום הגיוס שלי עם מדים. הייתי צריך להיות בלשכת הגיוס ואתה איתי ובמקום זה אני פה מלווה אותך. אתה גיבור ישראל. הרצון לעזור לכולם בער בך".

הבת הדס הבטיחה שמותו לא יהיה לשווא. "אבא אנחנו ננצח. נחזיר את החטופים. נחזור לגוש קטיף. אנחנו נתחתן ונעשה ילדים. ננצח את מה שהם רצו לעשות. אני לא מאמינה שאתה לא כאן. היית האבא הכי טוב שאפשר. לא היית צריך למות כדי שאני אחזור לארץ, מספיק שהיית אומר שאתה מתגעגעת. אני מצטערת שלא נפרדנו כמו שצריך ושלא הספקתי להגיד לך שאני אוהבת אותך. אני יודעת שטוב לך למעלה ושאתה תשמור עלינו".

הוריו של אביתר, יפה וישראל: "איך הורים מספידים בן? לא הכינו אותנו לקבור בן. בכל 42 שנות חייך הקרנת אהבה לזולת ולמדינת ישראל. כמה סימלי שאתה הבן הרביעי שלנו וקיבלנו את ההודעה בנר רביעי. המשכת את גבורת החשמונאים. עלה למעלה ותתחנן לפני בורא עולם שעם ישראל יהיה מאוחד ולא מפולג. ליבנו עם כל המשפחות הנופלים. היית הבן הטוב שבטובים. אנחנו נפרדים אך לא נשכח אותך לנצח".

משפחתו של אביתר כהן ז''ל בהלוויתו, צילום: ללא

סא"ל אריאל גלסנר נשא דברים בשם צה"ל: "אביתר שלנו. אביתר של חיוכים ולא חשוב כמה קשה מסביב. לב של זהב קראו לו החבר'ה. הוא עשה הכל בשקט וצנעה. הוא היה מסור בכל מה שעשה. אין לי ספק שהוא ממשיך לדאוג לנו מלמעלה. הוא היה לוחם בחוד החנית של הגדוד. משפחת כהן גידלתם בן גיבור למדינת ישראל. ביצר אני מבטיח לך שהגדוד יעטוף את המשפחה שלך".

אתמול (שני) הותר לפרסום כי כהן מכפר סבא נפל בקרבות ברצועה. הוא שימש כקצין הדרכה בגדוד 8111 חטיבה 5 ונפל בהיתקלות מול מחבלים סמוך לבית ספר בדרום הרצועה.

רס"ן במיל' אביתר כהן ז"ל, צילום: ללא קרדיט

במהלך התקרית, לוחמי גדוד 8111 שתחת צוות הקרב של חטיבה 4 החלו בפשיטה על מתחם תשתיות טרור במרחב בית ספר שממנו התבצע ירי לעבר הכוחות בדרום רצועת עזה. נוסף לכהן, בפעילות נהרגו 4 לוחמים נוספים: רס״ן (מיל׳) אביתר כהן, רס״ן (מיל׳) רומן ברונשטיין, סרן (מיל׳) אליה יאנובסקי, רס״ם (מיל׳) איתי פרי ורס״ר (מיל׳) ארי יחיאל זנילמן. הודעה נמסרה למשפחותיהם.

אשי אנגלמן, חברו הקרוב של אביתר סיפר עליו בעצב: "הוא היה חברי מגיל 16. איש צנוע ועניו. עושה הכל בשקט אבל בנאמנות אין קץ. הבין בכל דבר שהוא עשה, בעל חכמה אדירה. הוא היה מהנדס מכונות ומנהל פרויקטים בחברת קוקה קולה. הוא היה חבר אמת, כזה שנמצא תמיד כשאתה צריך אותו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר