מסר של אחדות: ההספד של איציק בונצל, אביו של סמ"ר עמית בונצל, שנפל בעזה

"בן יקר שלי נוח על משכבך בשלום, אני לא עוזב אותך": סמ"ר עמית בונצל שנפל בקרב ברצועת עזה הובא למנוחות

מאות ליוו את סמ"ר עמית בונצל בן 22 משוהם, שנפל אתמול בקרב במרכז רצועת עזה, בדרכו האחרונה • אביו איציק ספד לו: "אני מאד מקווה שקולי נשמע באיזשהו מקום, איציק הקטן, מבקש בקשה גדולה מעם ישראל, שאני אוכל לבוא לספר לך שיש אחדות, שיש שלווה בעם, וניצחנו את הארורים, נזכור אותך תמיד, עד אין סוף" • אחיו נדב קיבל את הבשורה כאשר גם הוא לחם בעזה

סמ"ר עמית בונצל, סמל מחלקה בסיירת צנחנים, שנפל אתמול (רביעי) בקרב במרכז רצועת עזה, הובא היום למנוחות בבית העלמין בהר הרצל. הוא היה בן 22 במותו.   

מאות הגיעו ללוות אותו בדרכו האחרונה. אביו, איציק ספד לו בכאב: "יהיו דתיים לאומיים, יהיו ימנים, יהיו שמאלנים, יהודים אחים אנחנו. בן יקר שלי נוח בשלום על משכבך, אני לא עוזב אותך, אני נשבע".

הלווייתו של סמ"ר עמית בונצל, צילום: אורן בן חקון

הוא המשיך, ופנה בבקשה לעם ישראל: "אני יכול רק להתייעץ, לדבר, לספר לך מה קורה במשפחה, במדינה שכל כך אהבת, ואני מאד מקווה שקולי נשמע באיזשהו מקום, איציק הקטן, מבקש בקשה גדולה מעם ישראל, שאני אוכל לבוא לספר לך שיש אחדות, שיש שלווה בעם, וניצחנו את הארורים".

"קהל יקר יש לי עד בקשה קטנה ברשותכם, אחת, אני מבקש ממי שיגיע לנחם אותנו, שלא תגידו שלא תדעו עוד צער, לא להגיד לנו בירושלים תנוחם. שתכנסו, תצאו, ותגידו באנו להגיד תודה לעמית, על שנלחם עבורנו, והגן עלינו בגופו. עמית היקר נזכור אותך תמיד, עד אין סוף".

עמית בונצל שנפל בקרבות ברצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

חברת המשפחה שרונה סיפרה מוקדם יותר היום: "עמית, ילד מתוק שהפך לגבר שבגברים. לוחם ומפקד בסיירת צנחנים. נלחם מול חוליה מתועבת של כוחות הרשע ונפל בקרב. נועה אימו לא נרדמה בלילות מרוב דאגה לשני בניה הלוחמים שלחמו בעזה. אתמול בעוד הם התבשרו שעמית נפל יצאה משלחת לחלץ את נדב בנם הבכור שלחם בלב עזה כדי לבשר לו על נפילת אחיו הקטן". הדוד נתנאל: "הלב שלי נקרע. לא נתפס שהחיוך הזה לא איתנו עוד".

נדב, אחיו של עמית, קיבל את הבשורה כאשר גם הוא לחם בעזה. בלכתו הוא הותיר אחריו הורים, יצחק ונועה, ושני אחים, נדב ועדי. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו