מנהל החווה המשגשגת והלוחם שתמיד חייך: סא"ל במיל' יוחאי הרשברג ורס"ל במיל' יהונתן מלכה שנפלו במערכה יובאו היום למנוחות

הרשברג, שהיה הבעלים של חוות פיליפ שבאזור קריית גת ופיקד על יחידת איתור נעדרים, נהרג אתמול בתאונת דרכים • בת דודו של יהונתן מלכא שלחם בחיל השיריון: "תשמור עלינו מלמעלה"

תיעוד: סא"ל במיל' יוחאי גור הרשברג, שנהרג אתמול בתאונה, בחוות פיליפ שהייתה בבעלותו

בנגב אבלים הבוקר (רביעי) על נפילתם של שני תושבי האזור במערכה בעזה. סא"ל במילואים ומפקד יחידת איתור נעדרים באוגדה, יוחאי גור הרשברג (52) מחוות פיליפ, נהרג בתאונת דרכים צבאית שהתרחשה אתמול אחר הצהריים סמוך לשדה תימן.

רס"ל במילואים יהונתן מלכא (23) מבאר שבע, לוחם שיריון בגדוד 82 שבעוצבת "סער מגולן" (7) נפל בקרבות ברצועה.

תאונת הדרכים, שבה נהרג הרשברג, התרחשה כשגשם חזק ירד באזור בין משאית צבאית לרכב פרטי בשירות הצבא. "מדובר בתאונה קשה מאוד בין הרכב למשאית", סיפר פרמדיק מד"א שפיר בוטנר שהגיע לזירה, "גבר בן 50 נלכד בתוך הרכב כשהוא מחוסר הכרה וסובל מפגיעה רב מערכתית קשה, ביצענו בדיקות רפואיות אבל הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו".

הרשברג המשיך בחווה שניהל בסמוך לקריית גת, את מורשתו של אביו פיליפ ז"ל. בחווה שהייתה אחת מן האטרקציות המרכזיות באזור ניתן היה לרכב על טרקטורונים וגם על חמורים, וליהנות מירי פיינטבול.

אל"מ במיל' יוחאי הרשברג ז"ל, צילום: דובר צה"ל

עוד בשנות ה-50, ירד פיליפ האב לדרום, עם שני חבריו מגדרה, ישעיה הנקין ויחזקאל לבוביץ, ויחד זרעו כ-80,000 דונם מאדמות הנגב, מקריית גת בדרום בימי צנע ורעב, שותפיו של פיליפ חזרו לגדרה אך הוא המשיך במשך כל השנים לגדל בקר ולזרוע חיטה בנגב. החווה היא שריד חלקי לאותם שטחים מזרע, שעליהם שמר פיליפ משנות ה-50, בשנת 1993 נפטר פיליפ בגיל 85. מאז ועד היום מנוהלת החווה על ידי יוחאי ומשפחתו, שעברה למגורי קבע בחווה בשנת 1997. הלווייתו של סא"ל הרשברג תתקיים היום בשעה 16:00 בבית העלמין בגדרה.

יהונתן מלכה, שנפל בקרבות בעזה, הואבנה של רונית המורה האהובה והמיתולוגית של מקיף אמי"ת באר שבע.

"צוות ותלמידי מקיף אמי"ת באר שבע אבלים ועצובים עם רונית ומשפחת מלכה על נפילתו בגבורה של הבן", נמסר מבית הספר. 

רס"ל יהונתן מלכה ז"ל, צילום: דובר צה"ל

בת דודו, רויטל כהן, כתבה: "יהונתן המתוק, בן דוד אהוב החייל הצדיק, האמיץ, החייכן והאהוב - התמונה המחייכת הזו, זה בדיוק אתה! לא מסתדר עם המילים "הותר לפרסום" – תמיד, תמיד, תמיד עם חיוך כובש, נתינה, דאגה, אכפתיות ואהבה לסביבתך. אומרים שהקב"ה לוקח את הטובים ביותר, מתקדש בקרובים. אין ספק שתוסיף הרבה קדושה לשכינה.

"תשמור על ההורים הכואבים שלך, על אחיך הגדולים. על שני שליש שנותרו בלעדיך כואבים והמומים אתה הקטן מכולם. אבל הגדול ביותר אין ספק. יוני המתוק החיוך שלך לעולם לא יעזוב אותנו. תתפלל מלמעלה על כל הלוחמים ועל המדינה שלנו. אוהבים אותך. יהי זכרך ברוך".

ההלוויה תתקיים היום ב-14:30 בהר הרצל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר