בית ספר אחד - חמישה נופלים: בן זוסמן נהרג בעזה

זוסמן, בן 22 מירושלים, לוחם הנדסה קרבית, הוא החלל החמישי של תיכון הימלפרב בבירה במלחמת חרבות ברזל • חברו ספד לו: "היה אדם של יזע ושל עבודה קשה, תמיד השקיע ולא משנה על איזו משימה מדובר" • בהפועל ירושלים בטניס שולחן, שם אימן ושיחק, ספדו: "מלח הארץ, גיבור ישראל"

הרמטכ״ל: נלחמנו חזק ויסודי בצפון הרצועה, ונעשה את זה עכשיו בדרומה // דובר צה"ל

רס"ל (מיל') בן זוסמן בן 22 מירושלים, לוחם בחטיבה 401, עוצבת עקבות הברזל, חיל ההנדסה הקרבית, נפל אתמול בקרב בצפון רצועת עזה. זוסמן יובא למנוחות היום (שני) ב-12:00 בבית העלמין הצבאי הר הרצל.

זוסמן היה בוגר תיכון הימלפרב בירושלים, שאיבד כבר חמישה מבוגריו במלחמת חרבות ברזל. ״בצער עמוק אנו מודיעים על נפילתו של בוגר בית הספר, בן זוסמן הי"ד, בוגר מחזור שנת תשע"ט, ואח של בועז מכיתה יא2״, ספדו לזוסמן במוסד החינוכי בו למד.

שי הרוש, חברו של בן זוסמן, התקשה לעכל את הבשורה על מותו במלחמה וכתב בדף הפייסבוק שלו: ״זוסמן היה זינוק ניצחי, שאהב פינג פונג בכל לבו. היה איש של חוש הומור שופע בדיחות שחורות, שהיה מעלה אותן בכל הזדמנות. זוסמן היה אדם של יזע ושל עבודה קשה, תמיד השקיע ולא משנה על איזו משימה מדובר. כואב לדבר על חבר כל כך יקר בלשון עבר, אבל אמש תוך כדי שיחה עם אימו של חברי, וחברו של זוסמן, סמ״ר שחר פרידמן ז״ל, היא סיפרה לי את הבשורה הקשה. בן זוסמן, חבר טוב שלי ושל שחר ז״ל נהרג, ובכך עלה לחמישה מספר החברים שלי שנהרגו מתחילת הלחימה״.

באגודת הפועל ירושלים בטניס שולחן בה זוסמן היה שחקן מצטיין ספדו לו: ״אסון כבד. בצער רב מאוד ובלב שבור, בן זוסמן, שחקן האגודה, מלח הארץ, גיבור ישראל, הטוב שבטובים נפל הלילה בלחימה בעזה. כל שחקני אגודת הפועל ירושלים משתתפים בצער המשפחה. יהי זכרו ברוך״.

דודיק אלטרץ, שהיה מאמנו של בן זוסמן, כתב לו ביגון עמוק: ״בן היקר, אני לא מאמין שאני כותב עליך בלשון עבר. הייתה לי הזכות הענקית לאמן אותך וללוות אותך למעלה מ-10 שנים. תמיד אמרתי שהלוואי וכל השחקנים שאני מאמן ואאמן בעתיד יהיו כמוך. עד היום ילדים חדשים בקבוצות שלנו, שמעולם לא הכירו אותך, שומעים אותנו המאמנים באגודה שמדברים על תכונותיך הטובות ומזכירים אותך בהזדמנויות רבות".

בן זוסמן ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

"בן, מלח הארץ, ספורטאי מצטיין, דוגמה ומופת לרצינות, להתמדה, להשקעה, לדבקות במטרה, להישגיות, לפרגון, לעזרה לחבריך, להירתמות תמיד להתנדבות. היית אהוב מאוד ומוערך מאוד על כל מי שהכיר אותך, המידות הטובות שלך הקרינו והשפיעו לטובה על כל חבריך. הדבקת את כולם סביבך בשאפתנות, בטוב לב שלך, בהכרת התודה ובעשיית הטוב. היית חבר ילדות של הבן שלי ליעד והדמות הנערצת עליו. גדלתם ביחד וביליתם שעות רבות באימונים ליד שולחן הטניס וראיתי בך ממש כשמך בן גם בשבילי. כל כך שמחתי לפני כמה חודשים שהשתחררת מהשירות הסדיר שלך וראיתי אותך סוף סוף חוזר לשחק ואפילו מתחיל לאמן בקבוצה וכרגיל עשית את זה עם התלהבות ועם נתינה רבה".

"רק לפני כמה ימים דיברתי איתך בתוך המלחמה ואמרת לי שהכל טוב איתך, שלא חסר לך כלום, והבטחת לי שאתה שומר על עצמך ושאין לי מה לדאוג. לצערי, הפעם לא קיימת את הבטחתך. עצוב לי וקשה לי מאוד. לא מאמין שלא אראה אותך עוד, שלא אזכה להדריך אותך שוב ושלא אזכה לחבק אותך. אני מבטיח שלא אשכח אותך אף פעם, האור שהפצת בכל מקום שבו היית ימשיך ללוות אותי ואת כל שחקני האגודה. אוהב אותך המון בן יקר. לנצח תהיה בלבי״.

בן זוסמן ומשפחתו היו חברים בקהילת סוד שיח בה כתבו עליו בכאב: ״קהילת סוד שיח מודיעה בתדהמה וביגון קודר על נפילתו של בן הקהילה רב סמל בן זוסמן ז״ל, בן צבי ושרית, אח למיקה ובועז״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר