"אמרת למג"ד שאתה השכפ"ץ שלו": מאות בהלוויית סמ"ר אסי (אסצ'אלה) סמה שנהרג בעזה

לוחם גדוד 932 של הנח"ל, בן 20 מפ"ת, נפצע במהלך קרב ב -14 בנובמבר ולאחר שלושה שבועות בביה"ח נפטר • מאות הגיעו ללוות אותו למנוחות בחלקה הצבאית בית העלמין סגולה בפ"ת • המדריכה שלו בכפר הנוער מוסינזון בהוד השרון: "ילד שלי, אני מנסה כבר כמה ימים להתאושש. הלב שלי שבור לרסיסים"

"אמרת למגד שאתה השכפ"ץ שלו ואתה מוכן לחטוף כדור במקומו": סמ"ר אסי סמה הובא למנוחות// שמואל בוכריס

מאות אנשים הגיעו ללוות את סמ"ר אסי (אסצ'אלה) סמה, שנהרג בקרבות ברצועת עזה, בחלקה הצבאית בבית העלמין סגולה בפ"ת.

הלווייתו של סמ"ר אסי (אסצ'אלה) סמה, צילום: קוקו

"ילד שלי, אני מנסה כבר כמה ימים להתאושש. הלב שלי שבור לרסיסים. כבר 6 שנים שאני שלך ואתה שלי. 4 שנים בפנימיה, שקמים יחד בבוקר והולכים לישון בלילה. לעולם אהיה בשבילך ובשביל המשפחה שלך", ספדה לו גילי דביר, מדריכה שלו בפנימיית מוסינזון בהוד השרון, בה למד וגדל: "החיוך שלך, השקט הפנימי שהיה בך, חוש ההומור המיוחד. נלחמת בגבורה עבור מדינת ישראל ואנחנו מצדיעים לך. אתה הגיבור שלנו. אסי שלי, תשמור עלינו מלמעלה", הוסיפה. 

סמה, שהיה לוחם בגדוד 932 של הנח"ל, נפצע בקרב ב-14 בנובמבר בצפון רצועת עזה.הוא אושפז בבית החולים ומאז היה מורדם ומונשם, ועבר סדרת ניתוחים. מצבו הוגדר קשה ויציב, אך ביום חמישי חלה הידרדרות במצבו, ובשבת נקבע מותו.

משפחתו של סמ"ר אסי סומה בבית העלמין בפ"ת, צילום: קוקו

 "אנו עומדים כאן היום וכואבים את הנורא. איבדנו את אחד מיקירי בנינו. אסי נפצע בעת שהגן על המולדת. חבריך משתפים שהיית הלב של הפלוגה. היית חבר ולוחם אמיתי. תמיד דאגת שיהיה טוב לחברים שלך", אמר  תא"ל אילן הררי הספיד על הלוחם שלו, והוסיף: "המסירות שלך לחברים שלך בלטו. בלחימה ברצועת עזה היית חלק מחפ"ק המג"ד. אמרת למג"ד שאתה השכפ"ץ שלו ואתה מוכן לחטוף כדור במקומו. דמותך הייחודית תשמש מצפן לחבריו שלוחמים כעת בעזה".

הלווייתו של סמ"ר אסי סומה, צילום: קוקו

ח"כ משה סולמון מהציונות הדתית אמר בהלוויה: "לצערי בתקופה האחרונה אני מספיד גיבורים וגם עכשיו. רק מעט מה שאני שומע עליך בשבוע האחרון אני מבין שאתה גיבור. התפללתי עם המשפחה שהוא יעמוד על רגליו, שיהיה מודל לחיילים. האמירה שלו שהוא מוכן להיות שכפ"ץ של מדינת ישראל. לא כל אחד אומר משפט כזה. אתה גיבור. ראיתי בעיניים של האבא והאמא והחברים שהגיעו לבקר אותך בבית החולים איזו עוצמות היו בך. אתה ממש בלכתך מה זה להיות גיבור ישראל. הוא רצה להיות השכפ"ץ של מדינת ישראל וזה מה שהוא היה. הוא לא הלך לחינם, הוא הלך בתקומת עם ישראל בארצו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר