מגיל שנה ועד 70: אלו הם 19 הנשים והילדים שנותרו בשבי עם סיום ההפוגה

הפרת ההסכם מצד חמאס חידשה את הלחימה בעזה על ידי צה"ל, וברצועה עדיין נותרו נשים וילדים שבהם מחזיק חמאס • בין החטופות: תצפיתניות מנחל עוז, נשים מבוגרות מקיבוצי העוטף, צעירות שבאו לבלות במסיבת הנובה ברעים ועוד • שבוע לפני שמלחמת חרבות ברזל נכנסת לחודשה השלישי, מדינת ישראל קרועה וכואבת עם משפחות החטופים מכל חלקי הארץ

הצהרת בני משפחת ביבס בכיר החטופים. צילום: גדעון מרקוביץ'

לאחר שחמאס הפר את הסכם הפסקת האש, לא העביר רשימת חטופים חדשה הבוקר (שישי) וירה לעבר עוטף עזה - הלחימה ברצועה חודשה מהנקודה שבה הפסיקה וכוחות צה"ל חזרו לתקוף.

נכון לרגע זה, בעוד הלחימה חודשה, בעזה נותרו עדיין 19 נשים וילדים המוחזקים כבני ערובה בידי ארגון הטרור האכזרי.

שירי ביבס בת 32 ושני ילדיה כפיר ואריאל, בני 4 ו-11 חודשים. שירי וילדיה הפכו לפנים המייצגות של אסון החטופים הנוראי, כשהיא מוגדרת בפי רבים כ"האמא עם שני הילדים הג'ינג'ים". משפחתה קיוותה שתהיה עם ילדיה באחת מפעימות השחרור, אך לצער כולם זה טרם התממש. אב המשפחה ירדן ביבס נחטף בנפרד. בחמאס פרסמו כי שירי וילדיה נהרגו אך לא סיפקו הוכחות מספקות לכך. בצה"ל בודקים.

   

משפחת ביבס. האב ירדן, האם שירי והבנים אריאל וכפיר

כרמל גת (39). מרפאה בעיסוק שהתכוננה לשנה השנייה בתואר שני באוניברסיטה העברית. גיסתה ירדן רומן גת שוחררה מהשבי לאחר 54 ימים. 

כרמל גת, צילום: ללא

נועה ארגמני (26). סטודנטית להנדסת מערכות מידע באוניברסיטת בן-גוריון. ארגמני נחטפה עם בן זוגה אבינתן אור. השניים נראו באחד הסרטונים שהעלה חמאס כשהם נחטפים בנפרד לקול זעקות השבר של נועה. בסרטון נראית נועה כשהיא מובלת על אופנוע רכוב על ידי מחבלים לתוך עזה.

אמה של נועה, ליאורה, חולה בסרטן המוח במצב מתקדם. לאחרונה פרסמה סרטון שבו היא מבקשת את משאלתה האחרונה - להיפרד מנועה. 

נועה ארגמני, צילום: ללא

ענבר הימן (27). סטודנטית שנה רביעית ללימודי גרפיקה ואמנות. ענבר הגיעה למסיבת הטבע ברעים כדי לסייע למבלים - ונחטפה לעזה לאחר שהסתתרה מתחת לבמה ולאחר מכן נמלטה לשדות יחד עם מבלים נוספים. מחבלי החמאס דלקו אחריהם, שניים הספיקו לברוח אך נועה נלקחה לרצועה כשבוייה. 

ענבר הימן שנחטפה לעזה, צילום: מתוך פייסבוק

ארבל יהוד (28). ארבל נחטפה יחד עם אחיה דולב יהוד מקיבוץ ניר עוז. יחד עימם נחטף גם בן זוגה של ארבל, אריאל קוניו. 

ארבל יהוד, צילום: ללא

עופרה קידר (70). בעלה סמי נרצח ב-7 באוקטובר בקיבוץ בארי. קידר הייתה בהליכת הבוקר הקבועה שלה מדי שבת בזמן שנתקלה במחבלים. בתחילה היא הוגדרה כנרצחת עד שמכשיר הנייד שלה אותר בעזה וכעת היא מוגדרת כחטופה. 

עופרה קידר, צילום: ללא

עמית אסתר בוסקילה (28). עמית, תושבת אשדוד, בילתה במסיבת הטבע נובה בקיבוץ רעים שעליה פשטו מחבלי חמאס. בתחילה היא הוגדרה כנעדרת עד שמשפחתה עודכנה שהיא בסטטוס של חטופה. 

עמית בוסקילה, צילום: באדיבות המשפחה

עדן זכריה (28). עדן ובן זוגה אופק קמחי נסעו למסיבת הטבע ברעים והחלו בנסיעה הביתה  בסביבות 6 בבוקר. הזוג עוד הספיק לספר לקרובי המשפחה שהם באזור אופקים ויורים עליהם.

עדן זכריה, צילום: ללא

דורון שטיינברכר (30). דורון היא אחות וטרינרית מקיבוץ כפר עזה. מספר שעות לאחר תחילת המתקפה ב-7 באוקטובר היא הספיקה לשלוח הקלטה בקבוצת הוואטסאפ של חברותיה שבה אמרה "תפסו אותי". 

דורון שטיינברכר, צילום: ללא

עדן ירושלמי (24). כמו רבים אחרים גם עדן ירושלמי הייתה במסיבת הטבע בקיבוץ רעים. שיחת הטלפון האחרונה שלה הייתה לאחותה שני, בעת שהתחבאה ברכב בו שתי גופות של מבלים במסיבה שנרצחו על ידי מחבלים. 

עדן ירושלמי, צילום: ללא

ג’ודי ויינשטיין (70). ג'ודי מקיבוץ ניר עוז ובעלה גדי חגי יצאו להליכה הקבועה בשדות הקיבוץ. שיחת הטלפון האחרונה שקיימו הייתה לחבר קיבוץ. ויינשטיין דיווחה שהיא נורתה בידה ואילו בעלה נורה בראש. 

ג'ודי ויינשטיין, צילום: ללא

רומי לשם גונן (23). רומי מכפר ורדים נחטפה מהמסיבה ברעים לאחר שנורתה בידה. אמה, מירב לשם גונן, סיפרה שרומי היא ילדה מאוד חזקה, שמחה וחיובית, "בכל מקום שהיא מגיעה אליו אנשים פשוט נדבקים אליה, אי אפשר שלא. היא כל כך מלאת אור".

רומי גונן, צילום: ללא

לירי אלבג (18). רק לאחרונה החלה לירי את שירותה הצבאי כתצפיתנית. היא נחטפה מבסיסה הצבאי. שלושה ימים בלבד לאחר שסיימה את הקורס והגיעה לבסיס, פרצה מלחמת 7 באוקטובר באותה שבת ארורה ושחורה. 

לירי אלבג, צילום: ללא

אגם ברגר (20). ברגר היא נגנית כינור מוכשרת ששירתה כתצפיתנית בנחל עוז. משפחתה זיהתה אותה בסרטון כשהיא מובלת לרכב. 

אגם ברגר, צילום: ללא קרדיט

קרינה ארייב (19). גורלה של ארייב הוא כשל תצפיתניות רבות מבסיס נחל עוז. גם היא נחטפה מבסיסה על ידי מחבלי חמאס לאחר שנפצעה. באחד מהסרטונים שהפיץ ארגון הטרור נראית ארייב כשהיא מובלת על ג'יפ לתוך הרצועה. 

קרינה ארייב, צילום: ללא

נעמה לוי (19). גם לוי, כמו לירי אלבג, קרינה ארייב ואגם ברגר, היא תצפיתנית מבסיס נחל עוז שנחטפה לעזה. לוי היא מהחיילות שזה עתה סיימו קורס והגיעו לנחל עוז ימים ספורים לפני 7 באוקטובר. בסרטון שהופץ היא נראית מועלית לרכב כשהיא אזוקה בידיה. 

נעמה לוי, צילום: ללא

דניאלה גלבוע (19.5). דניאלה מפתח תקווה שהתה בדרום בזמן תחילת המתקפה. היא הספיקה לסמס לאמה "תתפללו עליי" ומאז אבד הקשר עמה. הוריה חשבו שבתם נרצחה אך באחד הסרטונים שפורסמו, רועי בן זוגה של דניאלה, ומשפחתה זיהו אותה עם הקוקו הייחודי והחולצה שלבשה. עד ליום המתקפה שמה היה דניאל, אך בעצת רב שונה שמה לדניאלה בתוספת האות ה'. 

דניאלה גלבוע, צילום: ללא
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר