"לימד אותנו מה זה ערכים": לאחר שהוכרז כמת - משפחתו של רביד כץ אוספת את השברים

השמחה על שחרור בנות משפחת כץ (רז ואביב אשר), התחלפה בעצב מההודעה על מותו של רביד • רבים הגיעו לבית המשפחה במושב עולש וסיפרו על אופיו הייחודי • "למדתי ממנו את הכוח של המשפחה", סיפרה אחייניתו • גם גיסו יוני ספד לו: "הוא היה איש חינוך, איש של ארץ ישראל היפה"

רביד כץ. צילום: ללא

מנחמים רבים הגיעו למושב עולש, שם נמצאת משפחת כץ מניר עוז, לאחר שהיוודע דבר מותו של רביד כץ. רביד, בן 51, הוא אחיה למחצה של דורון כץ ששתי בנותיה רז ואביב בנות 4 וחצי ושנתיים וחצי שוחררו השבוע מהשבי. רביד ודורון הם אחים מאותו אב. אמה של דורון נרצחה ובן זוגה נחטף לעזה.

מאז ה-7 באוקטובר, בני משפחתו של רביד העריכו שהוא נחטף לעזה בשבת השחורה, אולם אתמול קיבלה המשפחה הודעה שהוא נרצח.

יוני אשר מתאחד עם אשתו דורון ובנותיו רז ואביב, צילום: דו"צ, באדיבות המשפחות

אחייניתו של רביד, מאי אסרף, סיפרה על הקשר ביניהם: "רביד לימד אותי שערכים גדולים מהקשיים האישיים שלי. ככה רביד הצליח בעצמו להיות מורה על אף שהבחור לא יכול לשבת שנייה על התחת, ושכדי לבדוק מבחנים היינו צריכים לנעול אותו בחדר. רביד לימד אותי שאהבה גדולה מהכל. ושאפשר להשתנות ולהתגמש בשבילה".

"רביד לימד אותי לאהוב את האדמה, את הציפורים והטבע. לטייל בארץ לאורכה ולרוחבה, ולאהוב אותה, את כל מה שנמצא בה, להכיר אותה ואת הסיפורים מאחוריה ולדעת שאנחנו כאן כדי להישאר", היא סיפרה. "למדתי ממנו את הכוח של המשפחה. רביד היה מאוהב בילדים שלו. בחיים לא ראיתי שיח כזה בין אב לילדים".

רביד כץ, צילום: ללא

"רביד לימד אותי שאף פעם זה לא מאוחר מידיי, ואפשר ללמוד בגיל 30, ולהביא לעולם תינוקת בגיל 50, ולחיות את החיים לאט ומלא. בקצב שלי ולא בקצב שהעולם רוצה להכתיב לי. רביד לימד אותי לחתור למגע ולהאמין בטוב", המשיכה. 

"אני כאובה וכועסת על כך שהפקירו אותך להגן לבד על ביתך. אני כועסת שחשבת שתוך כמה דקות יבואו לעזור לך. אני כועסת שהיית לבד. אני כועסת שאתה שמרת עלינו ואף אחד לא שמר עליך", אמרה.

בין המבקרים הנוספים בבית משפחת כץ היו גם ניסן אשר, אביו של יוני (בעלה של דורון) והסבא של רז ואביב ששוחררו מהשבי. "התחושה היא קשה. המצב של דורון מורכב. קשה לה. הנכדות מתמודדות. יש להן עוד דרך לעבור. גם יוני מתמודד. הוא היה חזק. הוא הגיבור של הסיפור. אני גאה בו ואוהב אותו. אנחנו עוטפים אותם באהבה".

ניסן אשר, סבא של השבות רז ואביב, מנחם את משפחת כץ על לכתו של רביד

יוני אשר, בנו של ניסן ובעלה של דורון, ספד גם הוא לרביד: "אתמול התבשרנו בבשורה מרה על רביד כץ אח של דורון אשתי, אשר אינו בין החיים מאירועי ה7.10, רביד חי בקיבוץ ניר עוז, היה איש חינוך, איש ארץ ישראל היפה, אבא מדהים לשחר, שירה, עלמה הקטנה בת 6 חודשים בלבד, ובן זוגה של רויטל. נזכור אותך לעד".

רביד הותיר אחריו בת זוג ושלושה ילדים, כשהקטנה בת חצי שנה בלבד.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר