"כמה חיכינו לכם": משפחת ברודץ' מתאחדת

הגר (40) עופרי (10), יובל (8) ואוריה (4) ברודץ', תושבי כפר עזה, חזרו לישראל במסגרת עסקת החטופים המתנהלת מול חמאס • כעת תתאחד המשפחה עם אביהם אביחי שנלחם במשך 50 ימים להחזרת יקיריו • משפחת יעקבי המתגוררים בסמוך למשפחת בורדץ' אמרו: "התחושת מעורבות, מצד אחד אנחנו שמחים מאד, אבל כל עוד יש לנו חברים ומשפחות אצל האויב הרצחני לא נפסיק להילחם עד שכולם יהיו פה בריאים ושלמים"

הגר, עופרי, יובל ואוריה ברודץ. צילום: ללא קרדיט

משפחת ברודץ' מתאחדת: הגר (40) עופרי (10), יובל (8) ואוריה (4) ברודץ', תושבי כפר עזה, חזרו הערב (ראשון) לישראל במסגרת עסקת החטופים המתנהלת מול חמאס. כעת תתאחד המשפחה שנחטפה יחד אם אביהם אביחי שנותר בארץ.

משפחת יעקבי, השכנים של בשפחת ברודץ' בכפר עזה התייחסו לשחרור המשפחה ואמרו לערוץ 12: "חיכנו לכם, התגעגענו אליכם, לחן, לטלול, לאגם, לעפרי, יובי, ערגה, חיים שלנו התגעגענו אליכם, רוצים לראות אותכם, אנחנו לא נפסיק להילחם על כל החטופים, תעודת הניצחון זה שכולם יחזרו הביתה.

"התחושת מעורבות, מצד אחד אנחנו שמחים מאד, אבל כל עוד יש לנו חברים ומשפחות אצל האויב הרצחני לא נפסיק להילחם עד שכולם יהיו פה בריאים ושלמים".

סיפורה של משפחה שהופרדה

במשך 50 ימים, מאז נחטפה משפחתו, אביחי ברודץ בקושי ישן. הוא יצא למאבק ציבורי ותקשורתי כדי להציל את אשתו וילדיו, שנחטפו יחד עם הילדה אביגיל עידן, שכנתם, שהסתתרה איתם בממ"ד לאחר שהוריה נרצחו.

תושבי מרחבים מקבלים בהתרגשות את שיירת המשוחררים // צילום: חן קלימי

בבוקר המתקפה, אביחי ברודץ שמע דפיקה בדלת. כשפתח אותה, הוא הבחין באביגיל כשעליה דמו של אביה, רועי עידן, שהיה חברו הטוב. הוא השאיר את אביגיל עם אשתו הגר ויצא להילחם ולנסות להציל את משפחת עידן, אך המחבלים השתלטו על הקיבוץ – והוא לא הצליח לחזור למשפחתו שנחטפה.

אביחי ברודץ, שמשפחתו נחטפה לעזה: "שישראל תעשה כל מאמץ אפשרי להחזיר הילדים והנשים" // צילום: אבי כהן

הגר ואביחי הכירו בצבא לפני כ-20 שנה, ומאז הם ביחד. המשפחה מספרת שעופרי בת ה-10 היא "ילדה של אבא", ויחד הם אוהבים לנגן בגיטרה. יובל בן ה-8 הוא "ילד רגיש ונשמה טהורה", ואוריה בן ה-4 הוא הקטן ביותר והכי שובב. ביום שלפני הטבח בקיבוץ, המשפחה חגגה את יום הולדתה ה-10 של עופרי. על השולחן הונחה עוגת יום הולדת שלא הספיקה להיאכל עד סופה – החיילים שהגיעו לבדוק את הבית מצאו אותה, והחלו לדמוע.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר