לאחר שריגשה מדינה שלמה: אביגיל עידן שוחררה מהשבי

הילדה בת ה-4 שהוריה נרצחו אחרי שמחבלים חדרו לכפר עזה, שוחררה מידי חמאס – ששהתה בשבי שלו במשך יותר מ-50 ימים • סבה וסבתה: "נתנהל ברגישות, נספר רק דברים שהיא צריכה לשמוע, היא תשמע על החורף שמתקרב, על הכלניות שצומחות"

אביגיל עידן. צילום: באדיבות המשפחה

לאחר יותר מ-50 ימים, אביגיל עידן שוחררה היום (ראשון) משבי חמאס – לידי ישראל.

סבה וסבתה התראיינו לחדשות 13 עם שחרורה וסיפרו: "סליחה מכולם, אבל רציתי את הנכדה שלי. יש לנו פסיכולוגים תומכים, משפחה עוטפת, סבאים, דודים, ובני דודים שכולם עוטפים אותנו באהבה. ילדים הם סתגלנים, מסתגלים לכל דבר ברגע שיהיה צעצועים, ממתקים, בגדים ואנשים ברקע ששואבים אותם, אבל אח"כ הם יצטרכו לחיות עם כל הזיכרונות, ברור שלא נגיד ישר 'את יתומה', לא הכינו אותנו מה לומר, זה יותר אינטואיציה. נתנהל ברגישות, רק דברים שהיא צריכה לשמוע, היא תשמע על החורף שמתקרב, על הכלניות שצומחות".

הוריה של אביגיל בת ה-4, צלם החדשות רועי ואימה סמדר, נרצחו בביתם שבקיבוץ כפר עזה ב-7 באוקטובר. אחיה הגדולים, מיכאל בן ה-8 ועמליה בת ה-6, שרדו לאחר שהתחבאו במשך שעות בארון שבממ"ד בביתם, לצד גופת אמם.

אביגיל עידן // באדיבות המשפחה

באותה שבת שחורה, דפקה אביגיל בדלת של שכניה, משפחת ברודץ. אביחי, אב המשפחה, הבחין בה כשהיא מלאה בדם, שבהמשך התגלה כדמו של אביה שנרצח. הוא הכניס אותה לחדר הממ"ד כדי שתהיה עם אשתו ושלושת ילדיו, הגר, עופרי, יובל ואוריה – ובסופו של דבר אביגיל נחטפה יחד איתם.

בסוף השבוע האחרון, ציינה אביגיל את יום הולדתה בשבי חמאס. סיפורה הכה גלים, והיא נכנסה ללבבות של ישראלים רבים, שרק חיכו שתופיע ברשימת המשוחררים. כשנשאל אם אביגיל תהיה בין החטופים שישוחררו במסגרת העסקה, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר על כך שהוא "מחזיק אצבעות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר