"קרבות השבת" בחריש: חרדים הפריעו למשחקייה להתנהל כסדרה - ונעצרו

על רקע החלטת בעלי העסק לפתוח גם בשבת, המאבקים על המשחקייה ממשיכים • שני מתפללים חרדים הגיעו למקום בשבת האחרונה והתפללו בקולי קולות, לטענת ההורים והמשטרה, תוך הפחדת הילדים • "הם הגיעו ושרו שירי שבת - זו לא מחאה של אלימות או הפחדת ילדים", אמרה הסנגורית

ההורים הזעיקו את המשטרה למקום. הג'ימבורי בחריש (ארכיון). צילום: שמואל בוכריס

המאבקים בין חילונים לחרדים בחריש ממשיכים. בשבת האחרונה נעצרו במשחקייה בעיר שני חרדים שהתפללו בקולי קולות והפחידו ילדים, על פי טענות ההורים והשוטרים. השניים הובאו לתחנת המשטרה, אך בית המשפט שיחרר אותם והורה על הרחקתם מהמקום.

עימות בג'ימבורי בחריש // שמואל בוכריס

המשחקייה בחריש כבר עלתה לכותרות לפני מספר חודשים, על רקע החלטת בעלי העסק לפתוח גם בשבת. במקרה שהתרחש הפעם, הגיעו מספר מתפללים חרדים אשר התפללו בקול רם בתוך המשחקייה ומנעו מהילדים להיכנס. הילדים חשו פחד ונתרעו מהמתפללים, וההורים הזעיקו את המשטרה למקום.

שוטרים שהגיעו עצרו שני חשודים במעשים, והם הובאו לתחנת המשטרה לאחר שלא נשאו תעודת זהות, בשל השבת. השניים הובאו בהמשך לבית המשפט, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם בגין הפרת שלום הציבור והפרעה לילדים. בבית המשפט אמר נציג המשטרה כי הם "התפללו בקולי קולות, תוך הפחדת הילדים".

המאבק בין חילונים לחרדים על המשחקיה בחריש ממשיך. בתמונה: הכניסה לעיר, צילום: ללא

הסנגורים, עורכת הדין דינה ילוז מהסנגוריה הציבורית, ועו"ד שלמה חדד, ביקשו לשחררם, וטענו כי באותו רגע לא הפריעו לאף אחד. עוד הם טענו, כי השוטרים ביקשו מהחרדים להזדהות, אך אסור להם בשבת לנשוא תעודות זהות. "הם נעצרו בטענה שהם מפחידים ילדים, הם הגיעו ושרו שירי שבת, זו לא מחאה של אלימות או הפחדת ילדים. מותר למחות. 4 אנשים זו לא התקהלות והפרעה לסדר הציבורי", אמרה עו"ד ילוז.

השופט, אביהו גופמן, קיבל את בקשת הסנגורים ושיחרר את השניים, אך הדגיש בהחלטתו: "אני סבור שבמידת מה, אכן קיימת הפרה של שלום הציבור, במידה שמצדיקה את הרחקת החשודים מהמשחקייה. מעבר לכך, אין מקום כמובן בנסיבות העניין להורות על מעצרם של החשודים, אלא להסתפק בהרחקה בלבד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר