אימה של נועה מרציאנו שנחטפה ונרצחה מדברת לראשונה: "אין לי קבר לבכות עליו"

בהצהרה לתקשורת של משפחתה החיילת שנרצחה בשבי חמאס, אמרה אמה עדי: "כשנקום מהשבעה, נצטרף למשפחות החטופים כדי להחזיר אותם הביתה" • אביה, אבי: "דורשים מנתניהו, גלנט וגנץ לבוא לדבר איתנו - אנחנו לא סתם אנשים"

אימה של נועה מרציאנו שנחטפה ונרצחה מדברת לראשונה: "אין לי קבר לבכות עליו" // צילום: משה בן שמחון

משפחות החטופים והנעדרים הגיעו היום (חמישי) לבית משפחתה של רב"ט נועה מרציאנו ז"ל, החיילת שנחטפה בידי מחבלי חמאס לרצועת עזה ב-7 באוקטובר ושצה"ל הודיע שלשום כי נרצחה, שם נפגשו עם הוריה.

בהצהרה שמסרה לתקשורת, אמרה עדי, אמה של נועה, כי כשנמסר לה שלשום על מותה של בתה, "הייתי בטוחה שהיא הקורבן האחרון, אבל לצערנו אנחנו מתבשרים שלא. אנחנו רוצים להודות לכל מי שהגיע לנחם ולתמוך בנו בשעה קשה זו".

"קשה לדבר עליה בלשון עבר, היא הייתה ילדה של אור ואהבה עם עיניים טובות שמספקות סיפור של נתינה וחיוך שלא נגמר", הוסיפה האם הכאובה. "היא הייתה בת מדהימה שהסבה לנו אושר, ילדה של ספרים ומוזיקה עם לב גדול שרואה רק את הטוב באנשים. היא הייתה אחות גדולה שטיפלה ודאגה לאחים שלה, תמיד סבלנית והקשיבה לכל הסיפורים של סבא וסבתא".

רב"ט נועה מרציאנו ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה


עוד אמרה מרציאנו: "בשבועות האחרונים זכינו לגלות כמה ההשפעה שלה על הסביבה הייתה גדולה ומשמעותית. היא הייתה מנהיגה. נועה שלנו היא ילדה שעשתה טוב בעולם והביאה חיוך לכל מי שפגשה, היא תמיד שמה אחרים לפניה כי חשבה קודם עליהם ואחר כך על עצמה".

האם השכולה המשיכה בדבריה: "חשוב לי היום להבהיר לכולם – המאבק על נועה ועל החזרה שלה הביתה לא נגמר. אין לי קבר. אמרו לי שאני יושבת שבעה, ואפילו לא קיימתי לה לוויה ראויה. כשאסיים את השבעה אחזור לתל אביב כדי לשבת עם משפחות החטופים. אף אחד מאיתנו לא בחר להיות במשפחה הזו, אבל אנחנו אתכם כדי להחזיר אותם הביתה".

אמה של נועה מרציאנו ז"ל, צילום: יהונתן שאול


היא ביקשה גם להודות לחיילי צה"ל על המאמצים להשיב את החטופים הביתה: "אף אחד לא ישסה אותנו ולא ישבור אותנו. אני אומרת תודה לכולם, בארץ ובעלם, על התמיכה, החיזוקים והרוח הגבית שהענקתם לנו ולמשפחות. אנחנו יודעים שאנחנו לא לבד במאבק שלנו. שואלים אותנו איך אפשר לעזור, ואנחנו אומרים 'תפילה וחיבוק', ואני אוסיף גם תפילה לכוחות הביטחון".

היא לא חסכה במילים: "נועה עדיין בעזה. אנחנו, משפחות החטופים, קוראים למנהיגי המדינה – הופקרנו פעם אחת בשבת השחורה ובפעם השנייה כשהתבשרנו על הנורא מכל. לא נותן שיפקירו אותנו בפעם השלישית. אני דורשת שלא תפקירו אותנו בפעם השלישית ושתתחילו להיפגש עם כל המשפחות ותיתנו לנו תשובות. תפסיקו להגיד שאין עם מי לדבר בעזה, זו האחריות שלכם למצוא עם מי לדבר כדי להשלים את המשימה – להחזיר את נועה ואת כולם הביתה, עכשיו. לא נפסיק להיאבק עד שנועה וכל החטופים יחזרו הביתה, עכשיו".

בני משפחתה של רב"ט נועה מרציאנו ז"ל, צילום: יהונתן שאול


גם אבי, אביה של נועה, דיבר: "אלה הימים הכי גרועים שקרו לנו. אנחנו דורשים מנתניהו, גלנט וגנץ – תבואו לדבר איתנו, אנחנו לא סתם אנשים. תהיה פה עסקה אחת, ואתם תבואו לדבר איתנו לפני. נגמרה הנחמדות, אנחנו מורידים את הכפפות. אתם לא באים אלינו, תתביישו לכם".

הוא ביקש לפנות לכוחות הביטחון: "תדעו לכם שאנחנו אוהבים כל אחד מכם וסומכים עליכם בעיניים עצומות. תודה מעומק נשמתנו".

בני משפחתה של רב"ט נועה מרציאנו ז"ל, צילום: יהונתן שאול
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר