"רציתי שתפתח את הדלת ותשאל לשלומי – זה כבר לא יקרה": סרן כפיר יצחק פרנקו ז"ל הובא למנוחות

אלפים הגיעו להלווייתו של פרנקו ז"ל, מפקד מחלקה בגדוד 52 בחטיבה 401, שמתקיימת בהר הרצל בירושלים • אחיותיו ספדו לו: "איזו זכות נפלה בחלקנו שאתה אחינו, תודה לך על האדם המושלם שהיית" • נעמה, ארוסתו שלה היה אמור להינשא לאחר צאתו מהרצועה: "שמת לב לפרטים הקטנים שהיו נבכי הלב שלי, פשוט הרגשת אותי" • אביו, חיים: "היה לו יום הולדת בשבוע שעבר, והוא לא קיבל את האיחולים שלנו"

הלווייתו של סרן כפיר יצחק פרנקו ז"ל בהר הרצל. צילום: אורן בן חקון

אלפי בני אדם ליוו היום (חמישי) למנוחת עולמים את סרן כפיר יצחק פרנקו ז"ל, אחד משלושת הקצינים שנפלו הלילה בקרב ברצועת עזה, בדרכו האחרונה.

פרנקו מובא למנוחות בבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים. אזרחים רבים הגיעו להלווייתו, לבקשת משפחתו. פרנקו, תושב הבירה שהיה בן 22 בנופלו ששירת כמפקד מחלקה בגדוד 52 בחטיבה 401, היה אמור להתחתן עם ארוסתו נעמה לאחר שהיה יוצא מהרצועה, אך במקום הכנות לחתונה – משפחתו נאלצת להביאו לקבורה.

סרן כפיר יצחק פרנקו ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה
הלווייתו של סרן כפיר יצחק פרנקו ז"ל בהר הרצל, צילום: אורן בן חקון


ארונו, אשר נעטף בדגל ישראל, הורד אל חלקת הקבר לצלילי חליל וגיטרה, כאשר רבים מהמשתתפים בהלוויה בכו בצער רב. בהלוויה נכחו גם שר הקליטה אופיר סופר, שרת המודיעין גילה גמליאל וראש העיר ירושלים משה ליאון.

חיים פרנקו, אביו של כפיר, ספד לו: "מה יכול להגיד אב לבן? הבן שלי נפל על קידוש השם, על הגנת המולדת. זכרו יהיה לעד כגיבור, שיצא ברצון להגנה והתגייס למשימה משותפת של כולנו. היה לו יום הולדת בשבוע שעבר, והוא לא קיבל את האיחולים שלנו. עם ישראל חי. כפיר, אני אוהב אותך. רציתי שתבוא, תפתח את הדלת ותגיד 'אבא, מה העניינים?'. זה לא קרה ולא יקרה".

גם אחיותיו של כפיר, ליאור ותאיר, ספדו לו ביגון כבד: "אח שלי הגדול והיחיד. בור שחור נפער בתוכי. בשבוע שעבר כתבתי לך ברכת יום הולדת, ועכשיו אני כותבת לך הספד. החיוך שלך תמיד אמר הכל. על הכל היינו מתייעצות איתך. כל חוויה איתך הרגישה כאילו היא אחרונה. איזו זכות נפלה בחלקי שאתה אחי. תודה לך על האדם המושלם שהיית בשבילי. אני מבטיחה לך שעל כל משפחה שהם, הרסו נקים 10 משפחות. אתה הגאווה שלי בעולם הזה. שואף תמיד לאיכות, שם לב לכל אחד. ילד פלא מושלם שהעולם לא היה יכול להכיל אותו. נעמה, איזו אהבה נדירה יש לכם. אנחנו נדאג לה כמו שאתה דאגת לה. תודה שתמיד היית כאן, על מי שאתה בשבילי בעולם. נגעת בלב של כל כך הרבה אנשים. תודה לך".

הלווייתו של סרן כפיר יצחק פרנקו ז"ל בהר הרצל, צילום: אורן בן חקון
הלווייתו של סרן כפיר יצחק פרנקו ז"ל בהר הרצל, צילום: אורן בן חקון


גם נעמה, ארוסתו של כפיר שהצדיעה לו מול קברו הטרי, ספדה לו: "השיר 'אהבת עולם' היה צריך להיות שיר החופה שלנו.  כפיר שלי, כל כך חיכיתי. אתה היית אריה שיודע להסתער. שמת לב לפרטים הקטנים שהיו נבכי הלב שלי. תמיד ידעת מה אני מרגישה. כפיר, אתה האדם היחיד שמכיר אותי הכי טוב מבפנים. פשוט הרגשת אותי. דרך כל כך יפה ומיוחדת יש לנו. רצינו להקים בית ומשפחה, רצית שישה ילדים, לימדת אותי מהו הביחד. החיבוק החזק שלך היה הכי נעים שיש. אתה קדוש יותר מכולנו. היה לך חלום להקים משפחה. כל כך אהבת את ארץ ישראל, ובמיוחד את ירושלים. בחרנו שמות לילדים. האהבה שלנו הייתה גדולה וברורה. שבוע לפני המלחמה הצעת לי נישואין מול חומות ירושלים. היית לי כחומה, יציבות ועוגן. אמרת לי שזו ההפתעה האחרונה, אבל עכשיו הכנת לי הפתעה אחרונה. כולם אהבו אותך מהרגע הראשון. רציתי רק שתחייך ולהביא לך בית, גינה וילדים. כל הזמן הייתי מדמיינת את הרגע שתחזור".

היא הוסיפה: "לפני שבוע היה יום הולדתך, וכל כך רציתי לחגוג לך. היו לנו 11 חודשים של חסד. כבר קניתי שמלת כלה ורציתי ללבוש אותה. קניתי לך טלית שתשמור עליך. רציתי לעמוד איתך מתחת לחופה. כפיר שלי, אהוב שלי, ננקום את המוות שלך. תודה על הזכות לאהבה כזו. כל כך כואב לי כפיר. אני גאה בך שנהרגת על קידוש השם. נתת את חייך למה שאתה מאמין בו. אתה, כפיר יצחק, נעקדת על קידוש השם. מבטיחה לך שאקום ואקים בית, וגם כל עם ישראל יקום כמו אריה מהכאב הזה. אני אוהבת אותך לנצח. אני תמיד שלך ואתה שלי. אני מודה לך על כל מה שלימדת אותי, היית הגיבור שלי".

הלווייתו של סרן כפיר יצחק פרנקו ז"ל בהר הרצל, צילום: אורן בן חקון
הלווייתו של סרן כפיר יצחק פרנקו ז"ל בהר הרצל, צילום: אורן בן חקון


סא"ל צפריר הר-שושנים, ספד לפרנקו: "רוח המנהיגות שלך מניעה את חבריך קדימה. התגייסת לשירות משמעותי בחיל השריון. נשלחת לקורס קצינים ולאורך כל השירות ראית בעשייתך חשיבות עליונה. הפגנת נחישות ומוטיבציה. היית לוחם מצוין, עז, איש של עשייה. הנחלת רוח וערכים. השקעת מעל ומעבר בחייליך. אנו עומדים כאן ומתחייבים שדמותך תעמוד לנגד עינינו. בשבועות האחרונים, כפיר פיקד ולחם בעזה במלחמה שאין חשובה ממנה, ונלך לאורו ובדרכו. אני מצדיע לך בדרכך האחרונה, לעד תישאר חלק מאיתנו".

ליאון אמר: "כפיר חי חיים קצרים אך מלאי משמעות. אנחנו אבלים כאן היום. כפיר הצליח לגעת בלבם של רבים. העיר ירושלים כואבת את נפילתך בקרבות מול מחבלי חמאס ברצועת עזה. ביום הזה לבנו יוצא אליכם, בני המשפחה היקרים. אינכם לבד בשעתכם הקשה. אנחנו גאים בך, כפיר. מצדיעים לך, לוחם ערכי ונחוש. את המשימה שלך ישלימו חבריך לנשק. בזכותם, בזכותך, אנחנו ננצח".

הלווייתו של סרן כפיר יצחק פרנקו ז"ל בהר הרצל, צילום: אורן בן חקון
הלווייתו של סרן כפיר יצחק פרנקו ז"ל בהר הרצל, צילום: אורן בן חקון
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר