"הכוח של החיים הרבה יותר חזק מהכוח של המוות": שיר זיו מארחת את אדר גולד

הזמרת הגיעה ל"אולפן מלחמה" של "ישראל היום" לשיחה על הופעות מול חיילים ומפונים ("החיילים בטירוף, הם רוצים לשמוח ולהרים") • על התחושות הקשות שלה בשבוע הראשון ואיך הצליחה להתאושש • וגם מספרת על השיר החדש, "שיבולים" • האזינו לפרק

אולפן מלחמה - שיר זיו מארחת את אדר גולד

אדר גולד, חברה בהרכב "עילי בוטנר וילדי החוץ" לצד עילי בוטנראוהד שרגאי ותום גפן, הגיעה לריאיון אצל שיר זיו וסיפרה על היום הראשון במלחמה. "התעוררתי מטלפון של אמא שלי, שמעתי את האימה בקול שלה". בגילוי לב, היא משתפת בקושי הנפשי שעמו התמודדה. "איבדתי כל תחושת משמעות בתחילת המלחמה, הגוף והתודעה היו בשוק טוטאלי. הייתי משותקת. לא הייתה לי שום תקווה. הרגשתי פחד, הלם. אף אחד לא הכין אותנו למצב הזה". 

שיר זיו ואדר גולד, צילום: מערכת ישראל היום

גולד, שפרצה לתודעה כמשתתפת ב-"כוכב נולד 8" הצטרפה בשנת 2012 להרכב "עילי בוטנר וילדי החוץ". ההרכב המצליח ייצר שורה של להיטים, "תם ולא נשלם" (שהגיע לאלבום זהב), "רץ אלייך", "תתן לי יד" ו-"כל עוד נשאר לאהוב" לו הייתה שותפה בכתיבה. מאז פרוץ המלחמה, גולד וחבריה נוסעים ברחבי המדינה ומופיעים מול חיילים, תושבים מפונים במלונות ומול ניצולי הטבח. היא מספרת על הופעות מול חיילים: "הופעות מאוד מרגשות. החיילים לא רוצים שירים עצובים, המורל מאוד גבוה". עוד היא מספרת על המפגשים שהותירו בה חותם. "אני שרה 'בסוף הדרך עוד תהיה מאושר' לתושבי בארי, ולכל משפט יש משמעות", היא אומרת, "היו רגעים שראיתי דמעות והייתי בעצמי חנוקה מדמעות". 

שבוע לאחר המלחמה חיבר אסי סתיו עבור גולד את השיר "שיבולים", אשר הפך לאחת היצירות המושמעות בתחנות הרדיו. גולד מספרת על תהליך יצירת השיר, מתארת איך היא מתמודדת עם הפחד ("הכי עזר לי לא להיות לבד ולדבר על הדברים, שיח ותקשורת"), וגם משתפת מהו החלום הגדול שלה, "בחלומי כל האמנים במדינה ישירו מול 241 החטופים ויגיעו לשיר בדרום".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר