התנדבות בחקלאות בשגרת מלחמה

ישראלים רבים מעוניינים להתנדב לעזור בעבודות חקלאיות במטעים ובמשקים הצמודים לגבול עזה וגבול הצפון • על מנת לבצע את העבודות ולסייע לחקלאות הישראלית תוך שמירה על חיי אדם - יש לעמוד בהנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף בשטח • כך תעשו את זה נכון

חיילי גדוד 924 מסייעים לחקלאים באורים ובסעד שבעוטף עזה

בעקבות המצב, יישובים הקרובים לגבול בעוטף עזה ובצפון פונו מבתיהם. להמשך קיומה של פעילות חקלאית באזורים אלה יש משמעות לאומית רחבה לצורך המשך אספקת התוצרת החקלאית במדינה, לצד חשיבות בשמירה על פרנסתם של החקלאים, וישראלים רבים נרתמים בהתנדבות על מנת לסייע לחקלאים לשמר ולתחזק את פעילותם.

אזרחי המדינה נרתמים לעזור ושומרים על חוסנו של העורף הישראלי. עם זאת, חשוב לזכור שאתם מגיעים למקום הסמוך לאזורי לחימה. הכירו את הנחיות ההתגוננות של פיקוד העורף, למדו את זמן ההתגוננות וודאו שאתם יודעים איך להתנהל בזמן התרעה על ירי.


מעוניינים להתנדב לעבודות חקלאות? זה מה שחשוב לעשות ולדעת

  1. וודאו באמצעות הגוף שבו אתם מתנדבים כי באזור שבו אתם מעוניינים להתנדב, ניתן אישור להגיע לצורך פעולות התנדבות בחקלאות ומה ההנחיות הפרטניות לאזור.
  2. בדקו מה זמן הכניסה למרחב המוגן  באזור שאליו אתם הולכים, וודאו שאתם יודעים מה המרחב המוגן העומד לרשותכם ושאתם יודעים כיצד לפעול בעת התרעה בשטח פתוח
  3. הורידו את אפליקציית פיקוד העורף כדי לקבל התרעות בהתאם למיקומכם.
  4. בדקו כי הגוף שדרכו אתם מתנדבים הוא גוף מורשה לניהול מתנדבים המספק כיסוי ביטוחי.

שימו לב: בנקודת הזמן הנוכחית, המדיניות באזור מרחב אוגדת עזה בעוטף עזה בדרום המדינה, ובאזורים חקלאיים רבים שבין יישובי הגדר וכביש הצפון הישן לגבול עם מדינת לבנון, לא מחייבת עובדים בחקלאות ללבוש ציוד מיגון אישי. עם זאת, יש לבדוק את ההנחיות הפרטניות לאזור טרם היציאה לפעילות חקלאית.


הנחיות בעת קבלת התרעה בשטח פתוח

אתם עתידים לבצע את הפעילות החקלאית בשטח פתוח. כלומר, ייתכן שלא תשמעו התרעה מצופר של פיקוד העורף כדי לוודא שתקבלו התרעות, יש להוריד את יישומון פיקוד העורף שהוא היחיד שמספק התרעה בשטחים פתוחים.

לפני הפעילות, על החקלאי להעביר תדריך למתנדבים בנושא הנחיות ההתנהגות בעת קבלת התרעה. אם יש יכולת להגיע למרחב מוגן בזמן ההתגוננות, על החקלאי להסב את תשומת לבם של המתנדבים למרחב מוגן זה. בעת קבלת התרעה, יש לעבור למרחב המוגן ולהשאר בו 10 דקות.

אם אין יכולת להגיע למרחב מוגן בזמן ההתגוננות, עליכם להתגונן בהתאם להנחיות בשטח פתוח – לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים למשך 10 דקות.

איך מתבצע הליך היידוע ואישור ההתנדבות?

במרחב עוטף ישראל, על החקלאים שרוצים להכניס מתנדבים לשטחם החקלאי להגיש בקשה לרשות המקומית עד השעה 13:00 ביום שלפני כניסת המתנדבים על מנת שניתן יהיה לתאם את כניסתם וליווים לשטח. על החקלאי ועל המתנדבים לוודא שהתקבל האישור עד השעה 23:00 ביום שלפני כניסתם לשטח. אם לא התקבל אישור – אין להגיע לשטח.

על החקלאי לקיים תדריך למתנדבים על מדיניות ההתגוננות באזור כולל הסבר על זמן ההתגוננות ונוהל ההתגוננות על פי כללי הכי מוגן שיש. על החקלאי להסביר למתנדבים מה הם צריכים לעשות בזמן ירי רקטות וטילים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר