"הלב שלנו נמצא בעזה": לצד מחאות, משפחות החטופים ערכו מסיבת עיתונאים משותפת

בני משפחות החטופים והנעדרים קיימו מסיבת עיתונאים דחופה לתקשורת • אימה של החטופה רומי גונן: "לוודא שהם חוזרים הביתה"

משפחות החטופים, אסון החטופות. צילום: גדעון מרקוביץ

בני משפחות החטופים והנעדרים קיימו הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים דחופה לתקשורת הישראלית והבינלאומית תחת המסר: פקעה סבלנותנו, די להפקרת החטופים והנעדרים. כמו כן, נערכה הפגנה מול שגרירות מצרים, משם יצאה צעדה לכיוון מסיבת העיתונאים בכיכר החטופים והנעדרים שברחבת מוזיאון תל אביב.

מירב לשם גונן, שבתה רומי נעדרת, אמרה: "20 יום הם נמצאים שם אין לנו מושג אם הם בסדר אם הם נושמים. מסוגלים לדמיין ש-20 יום אנחנו לא יודעים כלום? הסבלנות שלנו פקעה, זהו. אנחנו אזרחי מדינת ישראל והמדינה צריכה להבטיח את הביטחון שלהם ותחזיר אותם היום. אנחנו פונים למדינה, אנחנו דורשים מהמקום לוודא שהם חוזרים הביתה. אנחנו דורשים מהקבינט להגיד לנו היום מה אתם מתכוונים לעשות היום. הלב שלנו נמצא בעזה".

צילום: משה בן שמחון

אמה של עדן זכריה: "אף אחד לא מספר לנו כלום - רוצה לדעת שפועלים להחזיר את הבת שלי הביתה" // צילום: אבי כהן

אמרה של עדן זכריה סיפרה ל"ישראל היום": "כמעט חודש מאז שהבת שלי נחטפה. אין שום התקדמות ושום תוצאות. אומרים לנו שהכל מידע מסווג ומודיעיני. מורחים אותנו כמו מרגרינה. אני לא יודעת שום דבר רק שהבת שלי כבר שלושה שבועות בשבי החמאס. אני רוצה לראות את כל מי שמקבל החלטות שישרוד יום אחד בשבי החמאס".

אמה של עדן מתחה ביקורת על המדינה ואמרה: "המשפחות לא קיבלו שום מידע. אני רוצה לדעת מה התקדם מ-7 באוקטובר. אני לא מבקשת שיספרו לי סודות מדינה, רק שיסבירו לי מה קורה איתה. הבת שלי בת 28, אזרחית המדינה. היא בסך הכל הלכה לשמוע מוזיקה ולרקוד, כמו הרבה מהנעדרים והחטופים. היא מלאת חמלה, אוהבת חיות".

משפחות החטופים ליד שגרירות מצרים, צילום: גדעון מרקוביץ
משפחות החטופים ליד שגרירות מצרים, צילום: גדעון מרקוביץ
משפחות החטופים בזמן האזעקה בתל אביב, צילום: אבי כהן

סטלה סמרנו שנכדה נחטף מהמסיבה: "הודיעו לנו רק אחרי 10 ימים" צילום: אבי כהן

גם סטלה סמרנו מבת ים, שנכדה בן ה-21 נחטף מהמסיבה, סיפרה ל"ישראל היום": "הנכד הבכור שלי סיים את הצבא לפני כמה חודשים. הלך לרקוד הם חברים שלו ומאז לא שמענו ממנו. ראינו סרטונים, אבל הצבא הודיעו לנו רק אחרי עשרה ימים שהוא בשבי חמאס. אנחנו לא יודעים פרטים ומה שהצבא עושה איתנו זה כמו כוסות רוח למת. אנחנו מפגינים מול בכל מקום שיכול לעזור ומקווים שהמצרים יעזרו לנו".

מיצג החטופים בכיכר ספרא בירושלים, צילום: אורן בן חקון
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר