בלם את המחבלים: הסיפור ההירואי מאחורי הקרב על כיסופים

סמ"ר עדי צור, בן 20, מירושלים, לוחם בחטיבת גולני, יצא יחד עם הצוות שלו באותה השבת לסיור שגרתי בקו עזה • הם נתקלו בחוליות המחבלים וקיבלו מכת אש ראשונה • הצוות פתח בקרב יריות שעיכב את המחבלים ואפשר לכוחות שנמצאים בבסיס להתכונן לחדירתם • בזכות הקרב, ניצלו חייהם של רוב חבריו של עדי לבסיס, ושל חלק גדול מתושבי קיבוץ כיסופים

סמ"ר עדי צור ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

בשבת מוקדם בבוקר, ה-7 לאוקטובר, עדי יצא לסיור שגרתי בקו עזה, צמוד לישוב כיסופים, יחד עם אבי המ"כ, איתמר - לוחם נוסף בכוח, מיכאל הסמל ושגיא הנהג.

לאחר הטבח והקרבות הקשים: פרשן "ישראל היום" יואב לימור בסיור ביישובי עוטף עזה

בשעה 06:30 התחיל מטח טילים כבד לעבר העוטף, ועל מנת להגן על עצמם, הלוחמים ירדו מהג'יפ והלכו לשבת מאחורי בטון בתחנת אוטובוס קרובה. תוך כדי, התקבל דיווח על ארבע חוליות מחבלים שמתקרבות אליהם ומתכוונות לפרוץ אל קיבוץ כיסופים.

בהחלטה של רגע ומבלי לחשוב פעמיים, החליט כל הכוח פשוט להתקדם לעברם, בהבנה שזו מלחמה על הבית, מלחמה על החיים של תושבי קיבוץ כיסופים.

נלחם עד הרגע האחרון ונפל כגיבור. עדי צור ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה


במהלך הנסיעה הם נתקלו בחוליות המחבלים וקיבלו מכת אש ראשונה, כשכולם עוד היו בתוך ההאמר. עדי, שישב צמוד לדלת ירידה מאחורה, ירד ראשון לעברם והתחיל בקרב יריות, מיד אחריו ירד מיכאל הסמל. אבי המפקד ואיתמר הלוחם הנוסף, שישבו ליד עדי מאחורה, קמו לצאת, אבל ספגו פגיעה עוד בתוך ההאמר. אבי קיבל כדור בראש, ואיתמר קיבל כדור ביד ובכתף . במהלך הלחימה מתוך הרכב, שגיא הנהג קיבל כדור ביד.

כנגד כל הסיכויים, עדי ומיכאל הצליחו לעכב את קבוצת המחבלים עד שהג'יפ הגיע לבסיס והכין את כל אנשיו ללחימה המתקרבת. העובדה שעדי ומיכאל נמצאים בקרב קשה עם המחבלים אפשר לכוחות שנמצאים בבסיס להקפיץ את כולם ולהתכונן לחדירת המחבלים.
בזכות זה בסיס כיסופים הוא היחיד בין בסיסי הגדר שלא הצליחו המחבלים להשתלט עליו מחבלים.

עדי נהרג בקרב על קיבוץ כיסופים. בזכות הקרב, ניצלו חייהם של רוב חבריו של עדי לבסיס, ושל חלק גדול מתושבי קיבוץ כיסופים. גם בנופלו עדי היה לוחם בכל רמ״ח אבריו, נלחם עד הרגע האחרון ונפל כגיבור.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר