ערב קשה מאוד בכבישי ישראל. ב-3 תאונות דרכים שאירעו הערב (חמישי), ברחבי הארץ, נהרגו שני גברים כבני 40 ונער בן 16.
בסביבות השעה 20:51 התקבל דיווח במוקד מד"א מרחב דן, על רוכב אופנוע כבן 40, שנפגע מרכב בכביש 1 סמוך למחלף קיבוץ גלויות. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו במקום טיפול אך לאחר ביצוע פעולות החייאה, נאלצו לקבוע את מותו.
פראמדיק מד"א עידו גרינשטיין וחובש רפואת חירום במד"א מונזר אבו קאסם סיפרו: "ראינו את רוכב האופנוע שוכב בסמוך לרכב כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלה רב מערכתית. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה שכללו עיסויים הנשמות ומתן תרופות ובסופן נאלצנו לצערנו לקבוע את מותו".
שני הרוגים בדרום
במרחב נגב אירעו בשעה האחרונה שתי תאונות קשות. בסביבות השעה 21:23, התהפך רכב במרחב נגב, סמוך למושב דקל. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי לגבר כבן 40 מחוסר הכרה, עם חבלה רב מערכתית, אך לאחר מאמצים רבים נאלצו לקבוע את מותו.
באירוע נוסף, בסביבות השעה 21:41, הולך רגל כבן 16 נפגע מרכב ברחוב אצ''ל פינת חשמונאים בבאר שבע. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי, עם פעולות החייאה ופינו את הנער לבי"ח סורוקה, במצב אנוש, אך בצער רב מותו נקבע בבית החולים.
חובש רפואת חירום במד"א רון-אל ישראלי סיפר: "הנער שכב על הכביש כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם חבלת ראש קשה. מיד ביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו אנוש תוך כדי פעולות החייאה".
עלייה של 14% בהרוגים ב-2023
בעקבות ההרוגים בתאונות בשעות האחרות, על פי עמותת אור ירוק, 230 בני אדם נהרגו מתחילת שנת 2023 בתאונות דרכים לעומת 202 בני אדם שנהרגו בתאריך המקביל בשנת 2022 - עלייה של 14%.
עו״ד יניב יעקב מנכ״ל עמותת אור ירוק: "הקטל בדרכים גובה מחיר יקר מהחברה הישראלית ואני משתתף בצערן הכבד של המשפחות השכולות. שנת 2023 קטלנית במיוחד עם עליה של 14% בהרוגים בהשוואה לתאריך המקביל בשנה שעברה. זה מחיר הכשלון וההזנחה רבת השנים של משרד התחבורה והבטחות בדרכים.
"פחות ופחות כסף מופנה להצלת חיי אדם בכבישים והתוצאה היא הרוג אחד בכל יום, נתון שמדרדר את ישראל לתחתית המדינות באירופה בצמצום ההרוגים בעשור האחרון. האחריות היא של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים. על שולחנה מונחת תכנית שהכינו ברלב"ד אשר תוביל לצמצום של 50% בהרוגים בתאונות דרכים בשנים הבאות. אנחנו במצב חירום ושרת התחבורה והבטיחות בדרכים חייבת לאשר ולתקצב את התוכנית כדי למנוע צער סבל וכאב מעוד משפחות שכולות".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו