הלך לעולמו הצעיר שהצית את עצמו לאחר שלא הוכר כנכה צה"ל

חייל צה"ל לשעבר נפטר יומיים לאחר שהצית את עצמו בבית בנתניה אחרי שמשרד הביטחון סירב להכיר בו כפוסט-טראומתי • כלף בן ה-33 נלקח ביום שלישי לבית החולים שיבא וככל הנראה התמודד עם סכיזופרניה • משרד הביטחון: "משתתפים בצערה של משפחת כלף. לא נמצא קשר בין מחלתו הנפשית לבין שירותו הצבאי"

זירת ההצתה בנתניה. צילום: שמואל בוכריס

חייל צה"ל לשעבר בר כלף בן ה-33 הלך לעולמו היום (חמישי), יומיים לאחר שהצית את עצמו כשלא הוכר על ידי משרד הביטחון כנכה צה"ל.

כשהיא שוהה לצד בנה בבית החולים: אמו של הצעיר שהצית עצמו בנתניה מדברת | משה בן שמחון

כלף הגיע לבית של אחד ממכריו מכר בנתניה עם חומר דליק בבקבוק, והצית את עצמו במקלחת. הוא פונה במצב קשה לבית החולים שיבא בתל השומר כשהוא מורדם ומונשם.

כלף, שבקשתו להכרה כנכה צה"ל נדחתה, הצית את עצמו בצהרי יום שלישי בנתניה. ככל הנראה התמודד כלף עם סכיזופרניה בלי קשר לשירותו הצבאי, ולכן משרד הביטחון לא הכיר בו כפוסט טראומטי. 

משרד הביטחון: "סבל ממחלת נפש"

במשרד הביטחון הגיבו: "מבדיקה ראשונית עולה כי כלף שירת בצה"ל בין השנים 2011-2008 ופנה להכרה כנכה צה"ל, אך בקשתו נבחנה לעומק ונדחתה לאחר שאובחן כסובל ממחלת נפש, שאינה פוסט טראומה ואינה קשורה לשירותו הצבאי".

הלך לעולמו הצעיר שהצית את עצמו לאחר שלא קיבל הכרה כנכה צה"ל ממשרד הביטחון, צילום: צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק

עוד ציינו במשרד הביטחון כי "הרופאים שבדקו אותו וטיפלו בו במהלך השנה וחצי האחרונות לא איבחנו פוסט טראומה. משרד הביטחון עמד בקשר רציף עם משפחתו לאורך בירור הבקשה ועם הידיעה על מותו משרד הביטחון משתתף בצער המשפחה".

אמו של כלף, כוכבה, אמרה בצער: "אם מישהו קורא לעזרה, זה אמיתי. זה מכל הלב. צריך להבין שזו מצוקה אמיתית. אל תהיו אדישים".

לפני כשנתיים שיתף כלף פוסט בפייסבוק בו קרא לעזרה: "מתמודד בימים אלה עם משבר גדול שגרם לי להיות מחוסר כל וללא קורת גג. הקושי הכי גדול שלי כרגע למצוא מקום מסודר ללון בו ועבודה כדי להתפרנס.

השתתפה בהכנת הידיעה // לילך שובל

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר