בעקבות התיעודים מההפגנות: מפקד יס"מ ת"א יאיר חנונה זומן לחקירה במח"ש

ארבעה שוטרים נוספים זומנו לחקירה • זימונו מגיע לאחר התיעודים מההפגנות האחרונות בת"א, שבהן הוא תועד מפעיל אלימות נגד נער בנתיבי איילון

מפקד יס"מ יאיר חנונה אוחז בצעיר. צילום: איתי רון, הארץ

מפקד יס"מ תל אביב, סגן ניצב יאיר חנונה, זומן היום (שני) לחקירה במחלקה לחקירות שוטרים, יחד עם ארבעה שוטרים נוספים. זימונו לחקירה מגיע לאחר התיעודים מההפגנות האחרונות בת"א, שבהן הוא תועד מפעיל אלימות נגד נער בנתיבי איילון. היום הגיע למסור תלונה במח"ש עומר גת, שטוען כי חנונה חנק אותו.

שוטר נותן אגרוף למפגין לאחר שכבר עצר אותו

על פי מח"ש, זומנו חמישה שוטרים המעורבים באירועים בהם נצפה גם חנונה. מפגין מסר היום תלונה על ארוע חניקה, מפגין נוסף העלה פוסט על ארוע שקרה ביום שני שעבר ומפגין  אחר כתב פוסט על אירוע ממרץ מאחר ולא הגיש תלונה זומן למסור תלונה. חקירת השוטרים תתקיים ביום רביעי.

עו״ד עופר ברטל ממשרד ברטל כהן מוסר בשמו של חנונה: "הקצין לא היכה את העצור ולא איים עליו. בניגוד לתמונות הסטילס שפורסמו, סרטי המעצר מוכיחים זאת באופן חד משמעי. חבל שבינתיים מבצעים לו משפט שדה ברשתות החברתיות, שחלקו מובל דווקא על ידי עורכי דין - שרוממות שלטון החוק וחזקת החפות בגרונם, אך לא במעשיהם".

מח"ש זימנה בשבוע שעבר צעיר להגיש תלונה. לפי העדויות, שחלקן פורסמו ברשת, חנונה עצר באלימות מופרזת מפגינים כשבאחד מהם תועד מצמיד אגרוף לפניו של צעיר כבן 18. לטענת הצעיר חנונה פצע אותו, איים עליו וסירב לסייע לו בקבלת טיפול רפואי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר