עימות בלב תחנת משטרה: 200 איש מחו בתחנת גלילות; המפגינים פרצו פנימה - ופונו בכוח

הכל החל כשמפגין נעצר בהפגנה שהתקיימה מול ביתו של בעלי ערוץ 14 • העצור נלקח לתחנת גלילות • המוחים, שסירבו לקבל את המצב, פרצו לתוך התחנה

מפגינים מול תחנת גלילות, צילום: עידו מאירוביץ

מאות מפגינים הפגינו הערב (שישי) מחוץ לתחנת משטרת גלילות לאחר שהמשטרה עצרה מוקדם יותר מפגין שמחה בהפגנה בהרצליה שהותקף על ידי תומך נתניהו. השניים נלקחו לתחנה, אך רק התוקף שוחרר. המוחים, שסירבו לקבל את המצב, פרצו לתוך התחנה ופונו בכוח.

עשרות מפגינים מול משטרת גלילות

השוטרים מפנים את המפגינים מהתחנה

הכל החל כאשר בהפגנה שהתקיימה ברחוב חבצלת השרון בהרצליה, מול ביתו של בעלי ערוץ 14, התפתחה קטטה בין מפגין לתומך נתניהו שתקף אותו, כך לטענת המפגינים. 

המשטרה עצרה את השניים, אחד בחשד לתקיפה והאחר בחשד להיזק והם נלקחו לתחנת משטרת גלילות. המפגינים שלא אהבו את המעצר של המפגין וטענו כי המשטרה עדתה לו עוול במעצר, הגיעו בהמוניהם אל התחנה והפגינו מחוץ לשעריה.

מעצרים בתחנת גלילות // צילום: מחאת המילואימניקים אחים לנשק

"אדמתי בוערת". מפגינים בתחנת המשטרה,
מפגינים נגד בן גביר בגלילות,

אחרי כמה שעות שוחרר התוקף, אך המפגין נשאר בתחנת המשטרה. המפגינים החלו לפרוץ פנימה ובמקום התחוללה סערה של ממש, אשר בסופה הצליחה המשטרה לפנות את המפגינים משטח התחנה.

לאחר כמה שעות שוחרר המפגין העצור שהודה למפגינים. "אני רוצה להודות למחנה הזה והלוואי שנחזור כולנו להרגיש את מה שאנחנו הכי אוהבים - את האחווה".

המפגין ששוחרר מתחנת גלילות: "אני מודה לכל המחנה הזה" // צילום: עידו מאירוביץ

מהמפגינים נמסר: "אנו רואים דפוס חדש ומדאיג בהתנהלות משטרת ישראל שכנראה מושפעת מהדברים של שר הטיקטוק. תפקידה של המשטרה הוא לשמור על המפגינים מפני אותם מוסתים אלימים ולא לשמור על התוקפים. אנו קוראים למפכ"ל להתערב בדחיפות, להורות על שחרור העצורים ולהבהיר לקציניו את תפקידם - להגן על המפגינים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר