בשורה דרמטית לתושבי ירושלים ובנימין: המינהל האזרחי אישר תכנון וביצוע של שני כבישים, שצפויים לשנות באופן משמעותי את הדרך שבה נוסעים ישראלים באזור ולקצר את דרכם מהותית.
תחום התשתיות נחשב לקריטי ביהודה ושומרון, פעמים רבות אף יותר מההיבט הביטחוני. בכל רחבי האזור, ובפרט באזור בנימין, נאלצים התושבים, ישראלים ופלשתינים כאחד, לנסוע בכבישים צרים, בעלי שני נתיבים בלבד, בעוד מספר כלי הרכב הולך ומאמיר. התוצאה היא פקקי ענק בכל יום וכמעט בכל שעה.
לא נתקעים במעבר
הכבישים מובילים פעמים רבות לתוך הערים במקום להתחבר לכבישים המהירים, מה שגורם לנסיעה להתארך באופן משמעותי. במסגרת ההסכמים הקואליציוניים הוחלט כי יושקעו מיליארדי שקלים בפיתוח הכבישים ביו"ש, וכעת נרשמת סנונית ראשונה: ועדת המשנה לדרכים במועצת התכנון העליונה של המינהל האזרחי אישרה שורת צעדים שיקלו את הנסיעה ביו"ש ובאזור ירושלים.
בראש ובראשונה אושר כביש עוקף קלנדיה (45). מדובר בכביש שיחבר את אזור כיכר מעבר מכמש בכביש 60, אזור מגרון וכוכב יעקב, ישירות לכביש 433, כך שנוסעים מהשומרון ומבנימין לא יאלצו להיכנס לאזור חיזמא ולהיתקע במעבר הביטחוני ובשורה של רמזורים ופקקים, ויגיעו ישר לכביש שמוביל למודיעין.
מקטע נוסף יוצא לדרך
הכביש, שיסייע בקיצור הדרך לנוסעים לכיוון תל אביב ובהפחתת עומסים לנוסעים לירושלים, גם יתוקצב לביצוע מלא בתקציב המדינה הקרוב. כביש נוסף שהולך וקורם עור וגידים, ושקיבל היתר בנייה, הוא המקטע הצפוני של הכביש האמריקני. מדובר בחלק ממערכת כבישים שלמה, שמטרתה לחבר את כביש 1 מצפון לכביש 60 ולשכונות הדרומיות של ירושלים. חלק מהכביש כבר קיים, וכעת יוצא לדרך מקטע נוסף.
"אנו ממשיכים את החיבור הטבעי של יו"ש ובקעת הירדן לירושלים ולמרכז הארץ", אמר שר האוצר והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' ל"ישראל היום". ראש מועצת בנימין, ישראל גנץ, בירך על המהלך: "שלב נוסף ומשמעותי במהפכת הכבישים בבנימין. היקף העבודות שמתבצעות ישים את בנימין במקום מתקדם מאוד בתחום תשתיות הכבישים בתוך זמן קצר".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו