הבטיח כרטיסים למשחקים ולהופעות - ונעלם עם הכסף: כך נענש "עוקץ הכרטיסים" של ישראל

נאור דואני ביצע סדרת מעשי מרמה מתוחכמים בשנים 2023-2021, שבהם התחזה ברשתות החברתיות והציע למכירה כרטיסים לאירועי ספורט ולמופעים, שלא סיפק • "הנאשם כיוון את מעשיו כלפי אנשים תמימים, עוגמת הנפש שנגרמה להם גדולה במיוחד"

היציע הצפוני בסמי עופר. בדרך כלל מלא עד אפס מקום. צילום: ברני ארדוב

בגזר דין שניתן בשבוע שעבר בבימ"ש השלום בירושלים, השופט ארנון איתן גזר 28 חודשי מאסר בפועל על נאור דואני, שהורשע בעבירות של התחזות וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

דואני ביצע סדרת מעשי מרמה מתוחכמים בשנים 2023-2021, שבהם התחזה ברשתות החברתיות והציע למכירה כרטיסים לאירועי ספורט ולמופעים פופולריים, כמו משחקי ליגת האלופות בישראל, מבלי להעביר כרטיסים לאחר שקיבל את התשלום.

עוקץ האלופות

על פי כתב האישום, דואני רקם "תכנית עוקץ" מתוחכמת במהלך 2022, כשמכבי חיפה אירחה את משחקי ליגת האלופות מול פריז סן ז'רמן, יובנטוס ובנפיקה באצטדיון סמי עופר. הוא יצר פרופילים פיקטיביים בפייסבוק ובטלגרם, התחזה והשתמש בתמונות של כרטיסים אמיתיים שהשיג במרמה כדי לשכנע את קורבנותיו באמינות העסקאות.

מכבי חיפה נגד פריז סן ז'רמן ב-2022, צילום: עמי שומן

התביעה ביקשה לגזור עליו 33 חודשי מאסר בפועל, בטענה כי מדובר במעשי מרמה חמורים לאורך תקופה ממושכת ובהיקף נרחב. לדברי התביעה, "הנאשם ניהל תוכנית מרמה שיטתית ומתוחכמת, שבה ניצל את תמימותם של קורבנותיו... הנאשם כיוון את מעשיו כלפי אנשים תמימים, ובהם הורים שתכננו לקחת את ילדיהם לאירועי ספורט ולמופעים. עוגמת הנפש שנגרמה להם גדולה במיוחד".

המדינה ציינה כי על אף הסדר הטיעון, שנעשה בכפוף להפקדת סכום פיצוי של 61 אלף שקלים, על בית המשפט להטיל על הנאשם עונש שיהווה הרתעה, שכן "הנאשם לא נרתע מלבצע את מעשיו בצורה נרחבת ומסוכנת, תוך פגיעה באמון הציבור".

מנגד, ההגנה ביקשה להסתפק בעונש של 12 חודשי המעצר שכבר ריצה הנאשם, והפנתה לחוות דעת פרטית שהציגה, שלפיה הרקע למעשיו של הנאשם קשור להתמכרותו להימורים, שהובילה אותו לחובות כבדים.

עורכי דינו טענו כי הנאשם "עבר טיפולים במסגרת הקהילה הטיפולית וניסה לשקם את עצמו", וביקשו לשלבו בתכנית שיקומית שתסייע לו לשוב לחיים נורמטיביים. כמו כן, הסנגור הפנה לכך שהנאשם הביע חרטה כנה: "דואני מכיר במעשיו ומביע צער רב על הפגיעה בקורבנותיו, והוא מעוניין לשוב למסלול חיים חיובי לאחר שחרורו".

"ניצל את הביקוש"

השופט ארנון איתן התייחס בחומרה למעשיו של דואני, וציין: "הנאשם פגע בערכים מוגנים כזכות הקניין ושלוות הנפש של הפרט. מעשי המרמה בוצעו לאורך תקופה ממושכת ובאופן מתוחכם, תוך הכרה מודעת בפוטנציאל לפגיעה בקורבנות... הנאשם ניצל את ביקוש הציבור לכרטיסים לאירועי ספורט ולהופעות כדי לממש את תוכנית המרמה שלו".

למרות החומרה שבמעשי המרמה, השופט בחר להקל מעט את עונשו של דואני עקב הפיצוי הכספי שהפקיד טרם הדיון, וציין: "הנאשם חסך זמן שיפוטי יקר, וכבר הפקיד סכום של 61 אלף שקלים כתחילת פיצוי לנפגעי העבירה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר