הנאשם ליעד אדרי ויואל להנגהל ז"ל. צילום: גיל אליהו ג'יני, עיריית נוף הגליל

"5.5 שנות מאסר - לא מספיק לרצח יואל להנגהל": הפרקליטות מערערת על העונש

בערעור לעליון על גזר דינו של ליעד אדרי נטען כי העונש אינו הולם את חומרת המעשים • "הוביל חבורת קטינים חמושים, תקף באכזריות ובעט בקורבן לאחר שנדקר"

[object Object]

הפרקליטות הגישה היום (ראשון) ערעור לבית המשפט העליון על קולת העונש שנגזר על ליעד אדרי, שהורשע במעורבות בקטטה הקטלנית שבה נהרג יואל להנגהל ז"ל לפני כשנתיים. אדרי, שהודה במסגרת הסדר טיעון בעבירות של חבלה בכוונה מחמירה, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה, נידון ל-5.5 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי ופיצוי של 50 אלף שקלים למשפחת המנוח.

בערעור, שהוגש על ידי מנהלת המחלקה הפלילית עו"ד רחל מטר ועו"ד מיכל קליין, מודגש כי מדובר באירוע אלימות קשה ואכזרי שאדרי יזם והוביל. על פי כתב האישום, אדרי התערב בסכסוך שכלל לא היה צד לו, ושכבר טופל ונסגר על ידי המשטרה. למרות זאת, הוא בחר לחזור למקום האירוע כשהוא מוביל חבורת נערים, רובם קטינים מצוידים בכלי תקיפה, במטרה מכוונת לאתר את להנגהל ולפגוע בו.

"העונש שנגזר אינו מתיישב עם המסר החד-משמעי של בית המשפט העליון בנוגע לצורך בענישה מחמירה ומרתיעה נגד אלימות ברחובות", נכתב בערעור. הפרקליטות מדגישה כי העונש המקסימלי על עבירת החבלה בכוונה מחמירה עומד על 20 שנות מאסר, ולכן העונש שנגזר - רבע מהעונש המקסימלי - אינו הולם את חומרת המעשים.

ליעד אדרי ומשפחתו בבית המשפט, חודש שעבר, צילום: עידן אבני

על פי הערעור, לאחר שלהנגהל נדקר, אדרי אף בעט בו באזור הדקירה והסתלק מהמקום כשהקורבן חבול ומדמם. בהמשך, פעל אדרי לשיבוש החקירה כשהחביא את בגדיו והנחה מעורב נוסף לשקר בחקירה.

"יש בעונש הקל כדי לייצר מסר סלחני ומטעה כלפי הציבור", טוענת הפרקליטות, "שאין בו כדי להרתיע מפני פתרון סכסוכים באמצעות עשיית דין עצמית ושימוש באלימות חמורה". הפרקליטות מבקשת מבית המשפט העליון להחמיר משמעותית בעונשו של אדרי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו