המפכ"ל הדיח את יועמ"ש המשטרה - היועמ"שית הקפיאה את החלטתו

המפכ״ל החליט להדיח את היועץ המשפטי של המשטרה תת ניצב אלעזר כהנא • כהנא יצא נגד החלטת בן גביר לקדם את מאיר סויסה למרות שהועמד לדין לאחר שהשליך רימון הלם לעבר מפגינים • בהרב מיארה הודיעה שההדחה נעשתה באופן לא תקין והורתה להקפיא את ההדחה

תת ניצב אלעזר כהנא. צילום: אורן בן חקון

היועץ המשפטי של המשטרה, תת ניצב אלעזר כהנא, הועבר מתפקידו על ידי המפכ"ל דני לוי, כך פורסם הערב (שלישי). כהנא קיבל את ההודעה על הדחתו מלשכתו של לוי, ובה נמסר לו כי הוחלט למנות אותו לראש חטיבת התביעות במשטרה, על אף שלא היה מועמד לתפקיד ולא שימש עד כה במערך.

בן גביר: "לא משנה באיזה מועמד הייתי בוחר למפכ"ל - היועמ"שית היתה מנסה לפסול אותו"

זמן קצר לאחר הפרסום, הודיעה היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, כי היא מקפיאה את ההחלטה. "התקבלה בהליך בזק להדיח את היועץ המשפטי של משטרת ישראל, האמון על הטיפול בהיבטים כמו המחאות המתקיימות ברחבי הארץ ונושא טוהר המידות והמינויים במשטרה, מוקפאת", כתבה בהרב מיארה.

בלשכת השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מתחו בעבר ביקורת על כהנא, בין היתר בעקבות עמדתו לפיה החלטת השר לקדם לדרגת סגן ניצב את רפ"ק מאיר סויסה - מנוגדת לדין.

סויסה, קצין המבצעים של מחוז תל אביב, הועמד כזכור לדין על השלכת רימון הלם לעבר מפגינים נגד הממשלה. כהנא חתם בחודש שעבר על תצהיר שגיבה את עמדת הפרקליטות בעתירה נגד הקידום של סויסה, בעוד בכירים אחרים במשטרה סירבו לחתום עליו.

רפ"ק מאיר סוויסה (ארכיון), צילום: גדעון מרקוביץ'

בתצהיר מטעם המדינה נכתב כי בן גביר, לצד הסמפכ"ל כיום אבשלום פלד, פעלו בניגוד לנהלים תוך עקיפת צמרת המשטרה בהליך הקידום. הקצינה שסירבה לחתום על התצהיר, הדס שפירא-מדמוני, קודמה לדרגת ניצב.

בהודעה פנימית ששלח לפקודיו, כתב כהנא: "אני מניח שאתם שומעים על כך שבדיון השיבוצים מוניתי לתפקיד ראש חטיבת התביעות". כהנא הבהיר כי מבחינתו, "האפשרות הייתה בהפתעה ולא מתוכננת. לא אוכל להרחיב בנושא והדברים יתבהרו".

מהמשטרה נמסר כי "מדובר במינוי שנקבע במסגרת סבב תפקידי רוחב לקצינים בדרגת תת-ניצב", וצויין בנוסף כי "הניסיון לשוות למינוי פרשנות אחרת, ראוי שיידחה על הסף".

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, צילום: יהודה בן יתח

לאחר הפרסום על הדחתו של יועמ"ש המשטרה, הודיעו במשטרה על שורת מינויים נוספים: תנ"צ איתן מנשה מונה לסגן מפקד מחוז תל אביב; תנ"צ רונן עובדיה לסגן מפקד מחוז ירושלים; תנ"צ ג'יהאד חסן לסגן מפקד מג"ב; תנ"צ ברק מרדכי למפקד בה"ד מג״ב ותנ״צ יעקב ברמן לסגן מפקד מחוז מרכז.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר