כרים חאן. תובע בית הדין בהאג. צילום: רויטרס

מסתבך: כרים חאן, התובע הראשי של בית הדין הפלילי בהאג חשוד בהטרדה מינית

שבועיים בלבד לפני שהודיע כי יוציא צווי מעצר לנתניהו וגלנט, נפתחה בדיקה פנימית בבית הדין נגד חאן • זאת לאחר שפקידה בכירה בבית המשפט התלוננה על התנהגותו כלפיה • חאן מכחיש את ההאשמות • "אין אמת בטענות"

[object Object]

כרים חאן, התובע הראשי של בית הדין הפלילי בהאג, חשוד בהטרדה מינית, כך דיווח אתמול (ראשון) ה"מייל און סאנדיי". חאן עומד בפני האשמות על התנהגות לא הולמת והטרדה מינית של עמיתה לעבודה.

בית הדין הבינלאומי בהאג, צילום: אי.פי.איי

שבועים לפני שהכריז על בקשתו להוצאת צו מעצר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר הביטחון יואב גלנט - בבית הדין פתחו בחקירה פנימית בעקבות ההאשמות.

לפי הדיווח, פקידה בכירה בבית המשפט התלוננה בפני עמית לעבודה על התנהגותו של חאן, וזה העביר את המידע להנהלה הבכירה. בעקבות זאת נפתחה חקירה בנושא ע"י המנגנון לפיקוח עצמאי (IOM), האחראי על חקירת טענות להתנהגות בלתי הולמת בבית המשפט. מאחר ואותה פקידה לא בחרה להגיש תלונה רשמית, ה-IOM החליט שלא לפתוח בחקירה אך ביצע מספר צעדים שלא פורסמו, זאת כדי "להגן על הזכויות של כולם". 

נתניהו וגלנט (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

חאן הכחיש בתוקף את ההאשמות וטען כי מדובר במסע השמצה מכוון. "אני יכול לאשר בוודאות מוחלטת שאין אמת בטענות על התנהגות בלתי הולמת". הוא הוסיף כי הוא ובית המשפט נתונים "למגוון רחב של התקפות ואיומים".

הפרשה הזו מגיעה בתזמון רגיש עבור חאן, כשהעולם כולו עוקב אחרי מהלכיו בנוגע לישראל. ההכרזה על בקשת צווי המעצר נגד נתניהו וגלנט כבר עוררה סערה בינלאומית. נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, יצא נגד ההחלטה, ונתניהו הגדיר אותה כ"שערורייה מוסרית".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו