"חומרה יתרה למעשיו": 5 חודשי מאסר לצעיר שהשליך אבנים על שוטרים

דוד דובגליוק הורשע בניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והתפרעות בצומת בר אילן בפורים בשנה שעברה • על פי כתב האישום, הוא גם היכה שוטר לאחר שזה ניסה לעכבו • הוא השופט: "חומרה יתרה למעשיו אשר בוצעו תוך כדי השתתפותו בהתפרעות המונית"

התפרעויות בפורים בירושלים (ארכיון). צילום: אורן בן חקון

ההתפרעות ההמונית בליל חג הפורים בשנה שעברה, בצומת בר אילן בירושלים, הסתיימה עבור הצעיר דוד דובגליוק ב-5 חודשי מאסר בפועל. דובגליוק הורשע בניסיון תקיפת שוטר בנסיבות מחמירות והתפרעות לאחר שמיעת ראיות.

על פי כתב האישום, דובגליוק השתתף בהתפרעות המונית בה עשרות מתפרעים יידו אבנים ובקבוקי זכוכית לעבר שוטרים. הוא עצמו השליך אבן לעבר השוטרים, היכה שוטר שניגש לעכבו ונעצר לאחר מרדף קצר.

עימותים בין חרדים לשוטרים המאה שערים בחג הפורים (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

התביעה הדגישה בטיעוניה את חומרת המעשים ואת הסכנה הטמונה בהשלכת אבנים. מנגד, סנגורו של דובגליוק טען כי מרשו "לא היה חלק מהאירוע אלא עבר במקרה במקום ונקלע להתפרעות". הסנגור ביקש להסתפק בעונש מאסר על תנאי או לכל היותר בעבודות שירות, תוך הדגשת גילו הצעיר של הנאשם. לטענתו "מכלול מעשיו של הנאשם אינם מעידים על דפוס עברייני אלא הינם אירועים נקודתיים", אמר ולא התייחס לשלוש ההרשעות הקודמות של דובגליוק.

השופט צימרמן דחה את מרבית טענות ההגנה בגזר דינו. הוא קבע כי מדובר בפגיעה חמורה בערכים מוגנים וכתב: "אין צורך להרבות במילים אודות מסוכנותה של השלכת אבן על אדם, ובמקרה שלנו לעברו של שוטר בתפקיד. חומרה יתרה למעשיו של הנאשם אשר בוצעו תוך כדי השתתפותו בהתפרעות המונית בליל חג פורים וכאשר השוטרים עושים מאמץ עילאי לטפל באירוע".

השופט הדגיש את עברו הפלילי של דובגליוק, ודחה את הטענה כי מדובר באירועים נקודתיים. עם זאת, הוא נתן משקל לגילו הצעיר של הנאשם ולעובדה שסיים לאחרונה לרצות עונש מאסר של 13 חודשים, ושפט אותו לחמישה חודשי מאסר בפועל לצד עונש מאסר על תנאי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר