הגבר סרב לתת לאישה גט - ויישלח למאסר של שנה וחצי

מדובר בהרשעה שנייה בישראל של סרבן גט בהליך פלילי • מנהל בתי הדין הרבניים: "צעד חשוב שיוביל להליכי הסגרה בינלאומיים"

בית הדין הרבני. צילום: אורן בן חקון

בית המשפט השלום בחיפה גזר את דינו של סרבן גט בהליך פלילי, וקבע עונש מאסר של 18 חודשים בפועל ושמונה חודשים על תנאי. זאת על רקע סירובו העיקש לתת גט לאשתו במשך עשרים שנה.

בית הדין הרבני האזורי בחיפה., צילום: הרצי שפירא

הצדדים, אזרחים אמריקאים שנישאו בארצות הברית בשנת 1997, נקלעו למשבר כאשר האישה הגישה תביעת גירושין בבית דין רבני בארה"ב בשנת 2004. הבעל סירב לשתף פעולה, והאישה נותרה בעגינותה. ב-2011, במהלך טיול בר-מצווה משפחתי בישראל, פתחה האישה בתביעת גירושין בבית הדין הרבני בישראל.

ההליך הופנה לסיוע האגף למניעת עגינות, והבעל עוכב בארץ. בית הדין הרבני החליט לחייבו ואף לכפותו בגט. משסירב, הוא נעצר ב-2012 והיה כלוא במשך שבע שנים בישראל, עד שהאישה ביקשה להפסיק את ההליך והוא שוחרר.

בעקבות הנחיית פרקליט המדינה משנת 2016 בעניין נקיטת הליכים פליליים נגד סרבני גט, הוגש כתב אישום נגד הסרבן בגין אי-ציות להוראת בית הדין. התביעה טופלה על ידי יחידת תביעות חוף במשטרת ישראל.

בגזר הדין, השופטת כרמית פאר גינת קבעה: "אני גוזרת על הנאשם מאסר בפועל למשך 18 חודשים. אני גוזרת על הנאשם מאסר מותנה לתקופה של 8 חודשים במשך שלוש שנים. אני מטילה על הנאשם פיצוי למתלוננת בסך 12,000 שקלים".

זוהי הפעם השנייה במדינת ישראל בה מורשע סרבן גט בהליך פלילי.

צעד חריג של בית הדין הרבני, צילום: יהושע יוסף

מנהל בתי הדין הרבניים, הרב אלי בן דהן, הגיב: "מדובר בעוד צעד משפטי חשוב, תקדימי והיסטורי המטיל על סרבני גט גם את המימד הפלילי ואשר יוביל בהמשך גם לפתיחה בהליכי הסגרה בינלאומיים כנגד סרבני גט השוהים מחוץ לישראל ומעגנים את נשותיהם. בתי הדין הרבניים יפעלו בכל הכוח ובכל הכלים ההלכתיים אשר החוק מאפשר להם במלחמה בסרבני הגט".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר