עמדת היועמ"שית נדחתה: בג"ץ נותן לקרעי אור ירוק למנות את אודליה מינס ליו"ר הרשות השנייה

גלי בהרב-מיארה טענה כי המינוי אינו חוקי ופוגע בציבור, מכיוון שד"ר מינס אינה עומדת בתנאי הכשירות לתפקיד • בג"ץ פסק נגדה וקבע כי עמדתה "בעלת קשיים"

גלי בהרב מיארה ושלמה קרעי. צילום: יהודה בן יתח/אורן בן חקון

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי (ליכוד), רושם נצחון בסאגה הבלתי נגמרת בינו לבין היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה. בג"ץ קבע הערב (שני), כי בניגוד לעמדתה, מינויה של אודליה מינס ליו"ר הרשות השנייה תקין ואין כל מניעה משפטית לאשרו. 

בנוסף מתח בית המשפט ביקורת על מיארה, בעניין החלטתה למנוע מקרעי ייצוג עצמאי נפרד.

כאמור, היועמ"שית התנגדה להחלטת קרעי למנות את מינס (אז, זמנית) לתפקיד משום שלטענתה הוא אינו חוקי מכיוון שמינס אינה עומדת בתנאי הכשירות לתפקיד. 

במכתב שכתב המשנה ליועמ"שית לשר קרעי הוא מציין כי אף השר עצמו לא חולק על כך שד"ר מינס אינה עומדת בתנאי הכשירות לתפקיד והוסיף כי "במינויה של ד"ר אודליה מינס למ"מ יו"ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, נפל פגם משפטי משמעותי של חוסר סמכות, וזאת היות שד"ר מינס לא עומדת בדרישות הכשירות הסטטוטוריות לתפקיד. על כך לא חלקת במכתבך".

קרעי, מטבע הדברים, הזדרז לחגוג את החלטת בג"ץ. השר כתב בחשבון ה-X שלו: "תודה לאל. ניצחנו את היועמ״שית היום בבג״צ, אחרי שקבעה ״מניעה משפטית״, אחרי שהצטרפה לעותרים, ובלי שנתנה לי את האפשרות אפילו לייצג את עצמי בבית המשפט. הניצחון הזה נגד היועמ״שית ושלוחיה, בצירוף המכתב ההזוי מהיום של היועמ״שית על החלטות הקבינט בזמן מלחמה, והתנהלותה הדווקאית והלא עניינית של היועמ״שית בכל השנתיים האחרונות, הם כולם יחד וכל אחד בנפרד ההוכחה הניצחת לכך שהממשלה הזו חייבת להדיח את היועמ״שית לאלתר".

"זה לא עניין משפטי, זה לא עניין של איזונים ובלמים, הכל מתכנס לעובדה שיש כאן אישה אחת, בתפקיד אחד, שקיבלה החלטה בעצמה או על ידי שלוחיה, להפוך את חיי הממשלה הזו לגיהנום, לעשות הכל כדי שניכשל בתפקידנו בכל החזיתות ולהתערב בכל נושא ועניין ללא שום סמכות".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר