"מעורבות פסולה": עתירה דחופה לבג"ץ לביטול הליך הבחירות לרבנים הראשיים לישראל

בעתירה שהגישה "התנועה לצדק לאומי" לבג"ץ, היא טוענת לפגמים חמורים בתקינות הליך הבחירות לרבנים הראשיים • לטענתה, גורמים בכירים, ובראשם שר הדתות חה"כ מיכאל מלכיאלי ומנכ"ל המשרד לשירותי דת, פעלו בניגוד לחוק ובניגוד לכללי האתיקה • הם מבקשים חקירה מקיפה ובלתי תלויה של משטרת ישראל והיועמש"ית, שתבחן את ההתרחשויות והמעשים שנעשו לפני, במהלך ואחרי הליך הבחירות

מועצת הרבנות הראשית (ארכיון). צילום: ללא

"התנועה לצדק לאומי" הגישה היום (ראשון) עתירה דחופה לבית המשפט הגבוה לצדק, בדרישה לבטל את הליך הבחירות לרבנים הראשיים לישראל, אשר נערך ב-29 בספטמבר 2024. העתירה טוענת לפגמים חמורים בתקינות הליך הבחירות, ומעלה חשש כבד לפגיעה בטוהר הבחירות ויושרתן.

מיכאל מלכיאלי (ארכיון), צילום: חיים גולדברג / פלאש90

לטענת העמותה, גורמים בכירים, ובראשם שר הדתות חה"כ מיכאל מלכיאלי ומנכ"ל המשרד לשירותי דת, פעלו בניגוד לחוק ובניגוד לכללי האתיקה, תוך "מעורבות פסולה בהליך הבחירות".

"התנועה לצדק לאומי" עתרה לבית המשפט בבקשה כי יורה על פתיחה בחקירה מקיפה ובלתי תלויה של משטרת ישראל והיועצת המשפטית לממשלה, שתבחן את כלל ההתרחשויות והמעשים שנעשו לפני, במהלך ואחרי הליך הבחירות.

בניין הרבנות הראשית (ארכיון), צילום: אורן בן חקון

מטרת העתירה היא להבטיח כי הרבנים הראשיים לישראל ייבחרו בהליך תקין, נקי, ושוויוני, אשר יכבד את מעמד הרבנות הראשית ואת מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

מ"התנועה לצדק לאומי" נמסר כי היא "קוראת לכל הגורמים המעורבים לפעול בשקיפות מלאה וביושרה, ולפעול להבטחת קיומו של הליך בחירות ראוי ותקין, בהתאם לחוק ולעקרונות הדמוקרטיים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר