אזרח אמריקני יהודי שנעצר בחשד שסייע לאיראן שוחרר ע"י המחוזי - המשטרה ערערה

החשוד האמריקני, ג'רמי לופרדו, פרסם ברשתות החברתיות כתבה מפורטת בת 6 דקות, בה תיעד במדויק, על פי קואורדינטות ומרחקים במטרים, היכן נפלו הטילים • משטרת מחוז ש"י ערערה על ההחלטה ודרשה את הארכת מעצרו בששה ימים

ג'רמי לופרדו. חשוד בסיוע לאיראן. צילום: .

משטרת מחוז ש"י ערערה לפני זמן קצר בבית המשפט המחוזי בירושלים על ההחלטה לשחרר ממעצר אזרח אמריקני יהודי שחשוד בסיוע לאויב בזמן המלחמה. את ההחלטה על שחרור העצור קיבל מוקדם יותר היום השופט, ציון סהראי.

החשוד האמריקני, ג'רמי לופרדו, פרסם ברשתות החברתיות כתבה מפורטת בת 6 דקות, בה תיעד במדויק, על פי קואורדינטות ומרחקים במטרים, היכן נפלו הטילים האיראנים בהתקפת הטילים הבליסטיים של השבוע שעבר, ביחס למטרות.

לופרדו חשוד שפרסם צילום אווירי של מטה המוסד בתל אביב, ביחס למיקום שבו לטענתו נפל אחד הטילים. בנוסף, לופרדו, יצא לבסיס נבטים ותיעד את מטוסי חיל האוויר ממריאים ונוחתים. גם משם הוא פרסם ניתוח שטח דייקני על נתוני הנפילות וההחמצות האיראניות.

תמונות לווין מציגות את ההרס בבסיס נבטים, צילום: אי.פי

הכתבה המלאה שפרסם לופרדו על מיקומי הנפילות בישראל נמצאת בידי "ישראל היום" ונבדקת בשעה זו על ידי הצנזורה הצבאית שכן על פניו, היא אסורה בפרסום.

לופרדו נעצר שלשום בלילה בשומרון על ידי מחוז ש"י בשל פעילות חשודה. בדיון הראשון אתמול עורכת הדין לאה צמל, שעל פי רוב מייצגת חשודים בטרור, אמרה בשמו כי הוא מוכן להיות מגורש מישראל לכל החיים, ובלבד שישוחרר.

קשר מפוקפק לאיראן ורוסיה

יצוין כי לופרדו, עובד עבור אתר החדשות גרייזון ("שטח אפור" GrayZone) אשר על פי הרשויות בארה"ב נחשד בהפצת חדשות כזב לקראת הבחירות בארה"ב, כחלק משיתוף פעולה של האתר עם רוסיה ואיראן. כך פורסם בוושינגטון פוסט ביוני. בעבר לופרדו היה כתב של רשת הטלוויזיה הפרו רוסית RT.

בדיון הבוקר המשטרה ביקשה את הארכת המעצר בשישה ימים, בשל החשדות החמורים. ואולם, השופט הורה לשחרר אותו לאחר שאדם שנכח בבית המשפט, אמר כי הצנזורה הצבאית אישרה את פרסום הסרטון. ואולם עד לשעה זו, הצנזורה טרם הגיבה לפניית ישראל היום.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר