פרשת הריגול של מוטי ממן: התיק נשלח לתסקיר משפטי

ממן, תושב אשקלון בן 72 נעצר באוגוסט האחרון בעבירות ריגול חמורות • בתום דיון הראשון שנערך בעניינו טען סנגורו כי הנאשם לא פעל עבור גורם איראני • התביעה ביקשה לעצור אותו עד תום ההליכים • בית המשפט ביקש חוות דעת מטעם שירות המבחן לצורך בחינה האם יש להמשיך ולעצור אותו או לשחררו

מוטי ממן בבית המשפט. צילום: דודו גרינשפן

הדיון הראשון בפרשת הריגול החמורה בה מואשם מוטי ממן, תושב אשקלון בן 72, החל היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. ממן, שנעצר באוגוסט 2024 במבצע משולב של שב"כ ומשטרת ישראל, מואשם בעבירות ריגול חמורות.

מוטי ממן. האם יישלח למעצר?, צילום: דודו גרינשפן

‎ עו"ד אייל בסרגליק, המייצג את הנאשם: "היום היה דיון הארכת מעצר, בתיקים כאלו בדרך כלל יש התנגדות חריפה של המדינה לשחרור. בכל זאת המדינה הסכימה למציאת חלופה באמצעות תסקיר. מבחינת ההתייחסות שלי לראיות הוא גם עבר פוליגרף שמראה שלא היתה לו כוונה לפגוע במדינת ישראל ושאין לו כוונה עתידית לפגוע במדינת ישראל ואין לו שיתוף פעולה עם גורמים איראנים, הוא עבר אותו בהצלחה. התייחסתי שבפועל יש לו אמירות רבות מתוך החקירות שלו שהוא אוהב את מדינת ישראל כך גם על ידי אשתו כך גם יעידו אנשים אחרים שהוא לא היה מסוגל לפגוע לרגע במדינה״.

מנגד, נציגי התביעה טענו כי "כתב האישום מאוד זהיר" וכי אמנם ממן לא ביצע משימות עבור גורמי משטר איראני, אך עדיין "דינו של הנאשם להיעצר עד תום ההליכים".

בתום הדיון שלחו השופטים את תיקו של ממן לתסקיר כדי לקבל חוות דעת מטעם שירות המבחן לצורך בחינה האם יש לעצור אותו או לשחררו.

על פי כתב האישום, לממן עבר פלילי הכולל חמש הרשעות קודמות בעבירות שונות, כולל דרישת נכס באיומים ועבירות מס, כאשר ההרשעה האחרונה הייתה בשנת 2013.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר