קריאה דחופה ליועמ"שית לפתוח בחקירה נגד בן גביר בעקבות "מעצר פוליטי" של המורה מטמרה

על פי מכתב ששלחה תנועת התאוררות לבהרב-מיארה: "עולה כי מעצרה של המורה בוצע לאחר פנייה ישירה של השר בן גביר למשטרה בדרישה לעצור את אשת החינוך" • עוד נכתב בפנייה: "הוראות ישירות של השר למשטרה במטרה לעצור אזרחים בשל פרסומים ברשתות החברתיות מעלות חשש לסכנה חמורה של פוליטיזציה של מערכת אכיפת החוק"

השר בן גביר. צילום: יונתן זינדל/פלאש90

תנועת "התאוררות" פנתה הבוקר (חמישי) ליועצת המשפטית לממשלה בבקשה לפתוח בחקירה דחופה נגד השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בעקבות למעצרה של המורה אינתיסר חיג'אזי שלשום. במכתבה כותבת התנועה כי על פי פרסומים ודבריו של השר עצמו, הוא הורה למשטרת ישראל לעצור את המורה בעקבות פרסום ברשתות החברתיות.

ב-7 באוקטובר 2024 פרסמה המורה סרטון שבו היא רוקדת לצלילי השיר "זמנים טובים", ועל רקע זה השר בן גביר פרסם את הציוץ הבא בעמוד הטוויטר שלו: "מורה מבי"ס בנצרת העלתה אתמול לרשתות החברתיות תיעוד כשהיא רוקדת לצלילי השיר זמנים טובים על רקע התאריך 7.10.23. העברתי את התיעוד לצוות לטיפול בהסתות ברשת שהקמתי במשטרת ישראל, והיא נעצרה מידית בביתה שבטמרה. אפס סובלנות להסתה ולתומכי טרור!". 

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה, צילום: גדעון מרקוביץ'


על פי מכתב התנועה "מעדויות שפורסמו, עולה כי מעצרה של המורה בוצע לאחר פנייה ישירה של השר בן גביר למשטרה בדרישה לעצור את אשת החינוך. היא נעצרה באזיקים, עם כיסוי עיניים, וצולמה בצורה משפילה על רקע דגל ישראל. לאחר מכן, תמונתה פורסמה בעמוד הטוויטר של השר, וזאת בטרם החלה חקירה ממשית והועלו נגדה חשדות מבוססים".

עוד הוסיפו בתנועת התאוררות כי "לאחר המעצר התברר כי החשדות כלפיה חסרי בסיס. המורה פרסמה סרטון חינוכי לתלמידים ולא היה כל קשר לאירועי ה-7 באוקטובר 2023. יתרה מזאת, עמוד הטיקטוק שלה כולל סרטונים לזכרם של הרוגי המלחמה הישראליים ואף סרטוני הסברה של משטרת ישראל". 



בתנועת התאוררות נימקו את פנייתם ליועמ"שית: "מקרה זה מעלה חשש כבד למספר ליקויים חמורים בהתנהלותו של השר: פגיעה בזכויות חשודים – פרסום תמונתה של המורה כשהיא במצב משפיל עוד בטרם חקירה ובירור חשדות, מהווה פגיעה בוטה בזכויותיה ובכבודה, לצד עבירה על החוק".

"מעצרים פוליטיים בהוראת השר – הוראות ישירות של השר למשטרה במטרה לעצור אזרחים בשל פרסומים ברשתות החברתיות מעלות חשש לסכנה חמורה של פוליטיזציה של מערכת אכיפת החוק. כפיפות המשטרה להנחיות פוליטיות – פעולות אלה מעוררות דאגה ביחס לעצמאותה של המשטרה ותפקידה המקצועי, כאשר היא מתבקשת לפעול לפי הוראות פוליטיות ולא בהתאם לנהלים ולחוק. נבקשך לפתוח בחקירה דחופה לבירור מעשיו של השר בן גביר, לבחון את נסיבות המעצר ולהבטיח כי פעולות אלה לא יישנו בעתיד". 

"אג'נדה גזענית" 

ממרכז מוסאוא נמסר לאחר שחרור המורה: "אתמול בשעות הלילה המאוחרות, קצין משטרה התקשר למשפחת המחנכת מטמרה, וביקש מהם להגיע לאסוף את בתם. היא שוחררה לאחר יומיים בתא המעצר בהחלטת קצין,למרות שלא היתה עילה למעצר המשפיל. מסע דיכוי חמישית מאזרחי המדינה נמשך, לפחות 100 אזרחים ערבים נעצרו ונחקרו ללא עילה חוקית למעצר, חלקם נשים, שהושפלו בכוונה. זו משטרה שמיישמת את האג'נדה הגזענית של שרי הממשלה". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר