ירי לעבר רכב ראש עיריית רהט, הלילה. צילום: ללא

"חציית קו אדום": ירי חריג אל עבר רכבו של ראש עיריית רהט

טלאל אלקרינאוי, לא שהה באזור באותו זמן ורכבו היה סמוך למגורי נהגו הפרטי • בשיחה עם "ישראל היום", אמר: "לא היה ידוע לי על איומים מפורשים כלפיי, את זה נשאיר למשטרה שתבדוק את זה" • בתוך כך, אישום הוגש נגד שלושה תושבי העיר בגין ירי ואחזקת אמל"ח כשהסיבה להתפרעויות היא תוצאות הבחירות לראשות העיר

[object Object]

תוצאות הבחירות ברהט מעוררות מהומות בעיר: ירי חריג לעבר רכבו של ראש עיריית רהט טלאל אלקרינאוי בוצע הלילה (בין רביעי לחמישי). אלקרינאוי כלל לא היה באיזור באותה העת ורכבו היה באיזור מגורי נהגו האישי. בזמן הירי לא היה איש ברכב.

אלקרינאוי אמר בשיחה עם "ישראל היום": "אני מרגיש טוב, ברור שזה התחושה היא לא טובה, אמנם זה לא ירתיע אותי לעשות את העבודה שלי במסגרת החוק. המיעוט הקטן שממשיך לזרוע טוהו ובוהו בעיר לא ירתיע אותנו וזה מעשה נבלה ומעשה שכולנו מגנים אותו. מצפים ממשטרת ישראל שתשים את ידה על מי שעשה את המעשים האלה, זאת חציית קו אדום. אני עושה את העבודה שלי במסגרת אכיפת החוק".

אלקרנאי לא יודע מי הגורם שמאיים עליו, "יש דברים שאנחנו עושים במסגרת העירייה, מוציאים צווים נגד עבירות בניה ופיקוח עירוני, אבל לא היה ידוע לי על איומים מפורשים כלפיי, את זה נשאיר למשטרה שתבדוק את זה".

השוטרים ליד רכבו הירוי של ראש עיריית רהט, צילום: ללא

בתוך כך, כתבי אישום הוגשו השבוע נגד שלושה צעירים בשנות ה-20 לחייהם שבמהלך חודש יולי היו מעורבים ברצף אירועי אלימות בעיר רהט שכללו ירי, השלכת רימון והצתות מבנים שברשות העירייה. הסיבה, תוצאות הבחירות לרשות העירייה.

זמן קצר לאחר אותם אירועים בפעילות משותפת של תחנת רהט וימ״ר נגב הצליחו החוקרים לאתר את החשודים המעורבים, תושבי העיר, ולאחר חקירה מאומצת הוגשו השבוע נגד השלושה כתבי אישום חמורים בגין ירי והחזקת אמל"ח בלתי חוקי. 

באחד מכתבי האישום נכתב: עקב סכסוך שנתגלה בין משפחת הנאשם לבין משפחת אלאטרש, בתאריך 29/05/2024: הגיע הנאשם ברכב לחנות הירקות "שוק גן עדן" הנמצאת בעיר רהט, אותה שוכר בן משפחת אלאטרש כשהוא נושא ומוביל שלא כדין עמו את הנשק, המחסניות והכדורים. הנאשם עצר את הרכב על כביש הסמוך לחנות, הוציא את הנשק מחלון הרכב וירה שלא כדין צרור של עשרות כדורים לעברה באופן שיש בו כדי לסכן חיי אדם.

בניין עיריית רהט, צילום: דודו גרינשפן

במעשיו המתוארים לעיל, הנאשם נשא והוביל נשק, וכן נשא והוביל חלקים לא מהותיים בנשק (מחסניות ותחמושת), והכל בלא רשות על פי דין לנשיאתם והובלתם. כמו כן, הנאשם ירה מנשק חם שלא כדין באזור מגורים, באופן שיש בו כדי לסכן חיי אדם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו