שוהה בלתי חוקי הורשע בגניבת 17 כלי רכב מרחבי הארץ - ונידון ל-10 שנות מאסר

שאדי טלול, המתגורר בדהריה וניהל שם מוסך, פעל לקבל לידיו כלי רכב שנגנבו משטחי ישראל • לצורך כך, קשר הנאשם קשרים פליליים ופעל בצוותא עם אחרים, תוך שתפעל וניהל מערך של בעלי תפקידים • לאחר שפוענחו 16 מקרים כאלו, התובעת הגישה נגדו כתב אישום

שב״ח מואשם בגניבת 17 כלי רכב מרחבי הארץ. צילום: דוברות המשטרה

הפעולות הממוקדות של יחידת אתגר בלהב 433 נגד חוליות גנבים וכתבי האישום שמוגשת נגדם החלו, לטענת גורמים במשטרה, לשאת פרי. גזרי דין משמעותיים מתחילים להתקבל ולפגעו בחוליות גנבי הרכב. באחד המקרים, 10 שנות מאסר נגזרו על גנב רכבים.

פעילות יחידת אתגר בלהב 433 נגד חוליות גנבים // דוברות המשטרה

בגזר הדין בעניינו של שאדי טלול, המתגורר בדהריה וניהל שם מוסך, נקבע שבין החודשים אפריל 2022 ועד מרץ 2023 פעל לקבל לידיו כלי רכב שנגנבו משטחי ישראל. לצורך כך, קשר הנאשם קשרים פליליים ופעל בצוותא עם אחרים, תוך שתפעל וניהל מערך של בעלי תפקידים, החל מאלו שנטלו שלא כדין את כלי הרכב מרשות בעליהם, והעבירו את כלי הרכב הגנובים למקומות שונים בדרום הארץ, שם פעלו אחרים לשינוי סימני הזיהוי של אותם רכבים גנובים, וכלה בנהגים שתפקידם היה להעביר את כלי הרכב לידיו של הנאשם.

לאחר שפוענחו 16 מקרים כאלו, התובעת, פקד עו"ד רעיה באמנוקלר, הגישה נגדו כתב אישום. שאדי כפר באישום והתביעה נאלצה לנהל תיק הוכחות ארוך, שהסתיים בהרשעתו. פקד חסון טענה בפני בית המשפט כי ״ישנם מעט מאוד תיקים בסדר גודל כזה שמגיעים לפתחו של ביהמ"ש שכן קיים קושי רב להגיע לראשי הפירמידה", ועתרה לעונש של בין 10 ל-17 שנות מאסר. כאמור, בית המשפט גזר עליו 10 שנות מאסר.

כלי פריצה שתועדו על המורשע, צילום: דוברות המשטרה

יחידת אתגר אחראית על הפעילות שהובילה לתפיסת טלול. היחידה אמונה על איסוף נתונים אודות גניבת רכבים ברחבי הארץ ובאמצעות מודיעין מדויק היחידה פועלת באופן ממוקד על חוליות גנבים שנכנסות לארץ מהשטחי הרשות הפלשתינית וגונבות רכבים באופן שיטתי. המטרה היא לפענח כמה שיותר מקרי גניבה ולקשור את אותו גנב או ראש החוליה לגניבות שביצעו במהלך התקופה האחרונה. "המטרה היא להגיע לראש הנחש" מציין גורם ביחידה.

גורמים במשטרה מציינים כי מתחילת שנת 2024 קיימת ירידה של 18% לפחות ביחס לשנה שעברה, ובכלל בעשור האחרון קיימת מגמת ירידה בגניבות כלי הרכב. "זו מלחמה יומיומית ואסור להרפות, שיטות הפריצה הופכות לטכנולוגיות ומהירות יותר והתעוזה של גנבי-הרכב מהשטחים רק מתגברת, ומבחינתם גם לדרוס ולפגוע בשוטרים תוך כדי הבריחה היא מעשה שצריך לעשות", אומר גורם במשטרה.

לדבריו ״בעקבות העליה המתמדת של כמות כלי הרכב במדינה יש צורך להגדיל את כמות שוטרי היחידה, האמצעים והסמכויות, כדי לאפשר לבלום ולפגוע בראשי הנחש״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר