בית המשפט דחה את בקשת המשטרה - והמפגינה לא תורחק מהמחאות

השופטת ענת גרינבאום-שמעון קבעה כי הבקשה של המשטרה לאסור על מיכל דויטש, תושבת ירושלים, לקחת חלק בהפגנות - בהן היא משתתפת באופן קבוע, היא בלתי ניתנת ליישום • האישומים נגד דויטש כוללים התקהלות אסורה, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, חסימת דרך ציבורית ועוד • עוד נקבע כי באחד האישום הראיות חלשות

עימותים בהפגנות בירושלים. צילום: יונתן זינדל/פלאש90

שופטת בית משפט השלום בירושלים, ענת גרינבאום-שמעון, דחתה את בקשת המשטרה לאסור על מיכל דויטש, תושבת ירושלים ומשתתפת קבועה בהפגנות, לקחת חלק בכל מחאה עד תום ההליכים המשפטיים נגדה. השופטת קבעה כי התנאי שהמשטרה ביקשה להטיל הוא "כוללני, רחב מדי ובלתי ניתן ליישום". עוד קבעה השופטת כי הראיות באחד המקרים חלשות.

עימותים בין שוטרים ומפגינים בירושלים (ארכיון) // יוני ריקנר

נגד דויטש הוגש כתב אישום המייחס לה שלושה אישומים: התקהלות אסורה, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, חסימה או הפרעה בדרך ציבורית, והפרת הוראה חוקית. יחד עם כתב האישום, הגישה המשטרה בקשה להאריך את התנאים המגבילים נגדה, כולל הרחקה מכל התקהלות או הפגנה עד תום ההליכים המשפטיים.

על פי האישום הראשון, השתתפה דויטש בחודש יולי בהפגנה בלתי חוקית, חסמה את תנועת הרכבת הקלה כשהיא צועדת על הפסים והפריעה לשוטרים לפנות את המקום למרות הכרזת ההפגנה כבלתי חוקית. האישום השני ייחס לה השתתפות בהפגנה נוספת בחודש ספטמבר, במהלכה ישבה על הכביש וחסמה את התנועה, תוך כדי קריאות במגפון והתעלמות מהוראות השוטרים. האישום השלישי עסק בהשתתפותה בהפגנה חוקית שהפכה לבלתי חוקית לאחר שהמפגינים חרגו מהתוואי המאושר, ובמהלכה שוב חסמה את הכביש.

מפגינים בירושלים (למצולמים אין קשר לכתבה), צילום: יונתן זינדל/פלאש90

בית המשפט קבע כי קיימות ראיות לכאורה לשניים מתוך שלושת האישומים, אך ציין כי הראיות ביחס לאישום הראשון חלשות. עוד קבעה השופטת כי יש להקפיד על הגבלת חופש הביטוי והזכות להפגנה רק בנסיבות קיצוניות וחריגות, כאשר קיימת סכנה קרובה לוודאי לביטחון הציבור. לפיכך, הוחלט להגביל את דויטש רק מהשתתפות בהפגנות בלתי חוקיות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר