אישום - איים על משפחות חטופים ומפגיני קפלן: "נשחט את בני המשפחות שלכם"

דור סרפוס בן 36 מתל אביב איים על בני משפחות חטופים ובהם גם עינב צנגאוקר • בסרטון שצילם והעלה לטלגרם כשהוא מנופף בסכין, הוא נשמע מאיים: "אני אתנפל עליך עינב צנגאוקר, לכי קיבינימט, תפסיקו כבר משפחות החצופים, צריך להכניע את החמאס, לכו קיבינימט"

עינב צנגאוקר. צילום: קוקו

לאחר שאתמול הושלכו ביצים על אלי אלבג, אביה של החיילת לירי שנחטפה לעזה, היום הוגש לבית המשפט כתב אישום נגד דור סרפוס בן 36 מתל אביב שאיים מספר פעמים שיפגע במשפחות חטופים, וכיוון איומים ספציפיים לעינב צנגאוקר.

לפני מספר שבועות איים סרפוס על גל סנדר, ועינב צנגאוקר בפגיעה שלא כדין במתלוננת ובכל תומכי המחאה בקפלן, בכך שצילם סרטון שהופץ לאחר מכן ברשתות החברתיות, ובפרט בטלגרם.

הפגנה בקפלן בתל אביב. (ארכיון, 2024), צילום: אי.אף.פי

בסרטון הוא נשמע אומר: "לכל חברי כוח קפלן, אני רוצה להגיד לכם שאנחנו נשחט לכם את הפרצוף ואנחנו נשחט לכם את הגוף, ואת בני המשפחות שלכם, ואת הסבים והסבתות שלכם, ואת הילדים, ואת האחים שלכם ואת כל המשפחה שלכם ואת כל הבתים שלכם. אתם אוהבים כאפיות של ערבים, הנה יש פה כאפייה לכו קיבינימט, אנחנו נחריב לכם את החיים".

"שירקבו שם לא צריך אותם בכל"

בהמשך הוא צילם סרטון שהופץ לאחר מכן בטלגרם בו הוא נשמע אומר: "שלום חברים סוף שבוע טוב, אני מעדיף חטופים חוזרים בארונות ולא חיילים חוזרים בארונות. מספיק כבר עם משפחות החצופים האלה, התולעים המצחינות האלה, שירקבו שם לא צריך אותם בכל".

בהמשך לכך, איים הנאשם על צנגאוקר בסרטון שהופץ לאחר מכן בישומון בו נשמע אומר: "עינב צנגאוקר את שהולכת להפגנות של משפחות החצופים וכל החרא הזה, אני אתפוס אותך בהפגנה".
בהמשך לאותו הסרטון, אחז הנאשם בסכין בידו, נופף בו ואז שב ואיים על המתלוננת באומרו אני אתנפל עליך עינב צנגאוקר, לכי קיבינימט, תפסיקו כבר משפחות החצופים, צריך להכניע את החמאס, לכו קיבינימט".

לאחר שנעצר הנאשם לאור המתואר באישום הראשון ונחקר, הורה השופט על שחרורו בתנאים ובערבויות, אך זה לא התייצב לחקירה ואף הפר את מעצר הבית בכך שלא שהה בבית אמו ושהה בנהריה.

מטעם מטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר: "אנו מזהירים זה זמן רב מפני ההסתה והאלימות הגואה כנגד משפחות חטופים. כל משפחה אשר היקר לה מכל חטוף במנהרות המוות של חמאס חובתה לפעול על פי צו מצפונה ולהיאבק בכל דרך שהיא מוצאת לנכון על מנת לדחוק בממשלה להחזיר אותו הביתה בשלום".

"תהא הדרך אשר תהא, אין זכות לאף אחד לנקוט באלימות מכל סוג שהוא כנגד אף בן או בת משפחה שכבר כמעט שנה מצפים לשובם של יקיריהם. זאת אחריותה של המדינה שהפקירה אותם להיחטף על ידי חיות אדם, טרוריסטים נפשעים שפרצו את הגדרות מבלי שנעצרו בדרך, להשיבם במהרה, החיים לשיקום והחללים והנרצחים לקבורה בארצם".

"כתב אישום זה הוא אות אזהרה לכל מי שמסית ונוקט באלימות כנגד משפחות החטופים. אנו מודים למשטרת ישראל שפעלה להגשת כתב אישום זה ומצפים שכל מי שמסית יטופל בהתאם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר