אביו של סלומון טקה ז"ל ניסה לקפוץ מהקומה השישית - המאבטחים תפסו אותו

וורה טקה זעם על דחיית הערעור על ההחלטה לזכות את השוטר שירה למוות בבנו • השופטים קבעו פה אחד: "עומד לקצין סייג ההגנה העצמית"

המאבטחים תופסים את אביו של סלומון טקה ז"ל לאחר שניסה לקפוץ מהקומה השישית. צילום: הרצי שפירא

אביו של סלומון טקה ז"ל, שנורה למוות על ידי שוטר ב-2019, ניסה לקפוץ מהקומה השישית לאחר שבית המשפט המחוזי בחיפה דחה היום (שלישי) את הערעור של מח"ש על זיכוי הקצין.

לאחר דחיית הערעור: אביו של סלומון טקה ז"ל ניסה לקפוץ מהקומה ה-6 - המאבטחים תפסו אותו ברגע האחרון // צילום: מישל מכול

האב, וורקה טקה, יצא מאולם בית המשפט בקריאות "צדק" ו"גזענות".

אביו של סלומון טקה ז"ל מגיב להחלטה לדחות את הערעור // צילום: מישל מכול

הרכב השופטים – הכולל את הנשיא ארז פורת, ד"ר יוסף שפירא ויחיאל ליפשיץ – דחו את הערעור פה אחד: "גם אם אופן ביצוע הירי לכיוון האספלט, סמוך לרגלי המנוח, היה שגוי מבחינה מקצועית ומבצעית, אין בכך כדי להביא להרשעה בעבירה של גרימת מוות ברשלנות שכן הוא אינו מגיע לרף הפלילי, ובכל מקרה עומד לו סייג ההגנה העצמית". עוד קבעו כי כלל לא היה מקום להגיש כתב אישום. 

עו"ד רינה איילין גורליק, מנכ"לית אגודת יהודי אתיופיה* : "החלטת בית המשפט המחוזי בחיפה מהווה תקדים מסוכן, שפוגע באמון הציבור במערכת המשפט ומאפשר אלימות משטרתית, שעלולה להגיע לכל אזרח במדינה. החלטה זו מסוכנת אף יותר, בימים אלו בהם אנו עדים לאלימות משטרתית שמתרחבת לכלל האכלוסיה, ושיטור יתר כלפי אוכלוסיות ספציפיות ואזלת יד כלפי אחרות. נתעמק בהחלטת בית המשפט ונדון עם מח"ש על אפשרות לבקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון. ביהמ"ש הכשיר נוהל חדש בשינוי נוהל פתיחה באש, וזה תקדים מסוכן עבור כל אזרח במדינה. לא נוותר עד שהצדק המתבקש ייעשה וייראה – עבור סלמון טקה. עבור כולנו".

השתתף בהכנת הידיעה: אבי כהן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר