פה אחד: ואסים אסעיד הורשע ברצח בנסיבות מחמירות של בני הזוג כדורי

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע פה אחד את הנאשם בשתי עבירות של רצח בכוונה תחילה, בעבירה אחת של רצח בנסיבות מחמירות, בשתי עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח ובעבירות נוספות • אסעיד, המחבל שמואשם ברצח יהודה ותמר כדורי זיכרונם לברכה ואיוון טירנובסקי קיבל את פסיקת דינו

הרוצח תומך דאעש. צילום: אורן בן חקון

הרכב שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, ארנון דראל, השופט אלי אברבנאל והשופטת חיה זנדברג הרשיע היום (שני) פה אחד את וסים אסעיד, המחבל שמואשם בשלושה מקרי רצח בנסיבות מחמירות של בני הזוג כדורי בינואר 2019 ושל איוון טירנובסקי בשנת 2022, בשתי עבירות של רצח בכוונה תחילה; בעבירה אחת של רצח בנסיבות מחמירות; בשתי עבירות של מעשה טרור של ניסיון רצח ובעבירות נוספות.

האדם שתועד בסמוך לזמן הרצח בשכונת ארמון הנציב // קרדיט: דוברות המשטרה

כפי שנקבע בהכרעת הדין, הנאשם היה חבר בארגון המדינה האסלאמית, דאעש. כתב האישום והכרעת הדין מתייחסים לשלושה אירועים

.הראשון התרחש ביום 9.1.2019 בשעות הבוקר. הנאשם ניסה לרצוח את הנערה ה' ב' בדקירת סכין בצווארה ופצע אותה.

האירוע השני התרחש בלילה שבין 10.2.2019 ל-11.2.2019. הנאשם חיפש קורבן יהודי לפגוע בו. סמוך לשעה 21:30 הבחין הנאשם ביהודה כדורי ז"ל המגיע ברכבו לרחבת החניה שלפני הכניסה לבניין בירושלים בו התגורר עם רעייתו, תמר כדורי ז"ל. יהודה כדורי ז"ל יצא מהרכב כדי לפרוק מצרכים. הנאשם עקב אחריו, נכנס לדירה ושם דקר את תמר כדורי ז"ל מספר פעמים. לאחר מכן המתין עד שמר כדורי ז"ל יכנס לחדר שבו הסתתר, הסתער עליו ודקר אותו בסכין.

האירוע השלישי התרחש שלוש שנים לאחר מכן, עם שחרורו של הנאשם ממעצר מנהלי. הנאשם נכנס לישראל ביום 20.3.2022 במטרה להרוג יהודים. הוא הגיע לשכונת ארמון הנציב, שוטט ברחובות השכונה בכוונה לאתר קורבן יהודי ולרצוח אותו מתוך מניע לאומני ואידיאולוגי. לאחר כמה שעות, סמוך לשעה 01:20 ביום 21.3.2022, נכנס הנאשם לבניין בירושלים, עלה לקומה הראשונה, נכנס לדירה שדלתה הייתה פתוחה, ודקר בסכין את איוון טירוונסקי ז"ל, אזרח מולדובה העובד בישראל, שישן במיטתו. לאחר מכן דקר אדם אחר שהיה בדירה ופצע אותו.

וסים אסעיד הנאשם ברצח הזוג כדורי ואזרח מולדובי בבית המשפט המחוזי בירושלים, צילום: יונתן זינדל/פלאש90

הכרעת הדין מבוססת על הודאות שנתן במהלך חקירתו, שחזורים שערך וראיות אובייקטיביות הכוללות ממצאי DNA מכתמי דם של קורבנותיו על גבי נעליו ובגדיו. טענת הנאשם לכך שהודאותיו ניתנו שלא מרצונו החופשי נדחו על יסוד העדפת עדויות החוקרים על דרך גביית ההודאות על גרסתו, והיכרות של הנאשם עם פרטים מוכמנים רבים שאותם ידע לתאר.

אסעיד, שנעצר בינואר 2019, יומיים לאחר רצח יהודה ותמר כדורי זיכרונם לברכה בירושלים, נכנס למעצר מינהלי שנמשך שלוש שנים בחשד להשתייכות לארגון דאעש. הרצח נותר תעלומה.

שלוש שנים לאחר מכן הודיעה המשטרה כי הרצח פוענח – לאחר שאסעיד השתחרר בחודש מרץ 2022, יצא לאותה השכונה ורצח את איוון טירנובסקי, עובד זר ממולדובה בעודו ישן בדירתו בשכונת ארמון הנציב.

בחודש אפריל 2022 הגישה פרקליטות מחוז ירושלים כתב אישום נגד אסעיד. לפי כתב האישום, ב-2014 הוא נשבע אמונים לדאעש. ב-9 בינואר 2019 אסעיד רצח את בני הזוג כדורי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר