יאיר נתניהו תוקף בתשובה לתביעתו של ניר חפץ: "זעקת הקוזאק הנגזל"

בנו של ראש הממשלה השיב לתביעה שהוגשה נגדו על ידי עד המדינה בתיק 4000 בטענה לפגיעה בפרטיותו • "חפץ פתח בקריירה על בסיס פגיעה בפרטיותו של הנתבע ממנה עשה סכומי עתק", השיב יאיר • התביעה תוכרע בקרוב בבית משפט השלום בנתניה

דיון ראשון בביהמ"ש בתביעת ניר חפץ נגד איר נתניהו// שמואל בוכריס

יאיר נתניהו, הגיש היום (ראשון) את סיכומיו בתביעה שהגיש נגדו עד המדינה בתיק 4000 ניר חפץ לפני ארבע וחצי שנים. חפץ תבע את בנו של ראש הממשלה על סכום של חצי מיליון שקלים בטענה לפגיעה בפרטיותו.

לפי התביעה, נתניהו הבן פרסם בחשבון הטוויטר שלו, למרות צו איסור פרסום, את טיב הקשר בין חפץ לבין אישה העומדת במרכז התרגיל המשטרתי, שנעשה לחפץ כדי להפוך אותו לעד מדינה.

ניר חפץ ויאיר נתניהו, צילום: יהושוע יוסף, יהונתן שאול

בסיכומים מבקש בנו של ראש הממשלה לדחות את התביעה בטענה ש"לא נפגעה פרטיותו של חפץ". עוד הוסיף כי חפץ "פתח בקריירה על בסיס פגיעה בפרטיותו של הנתבע", כלומר של יאיר נתניהו, "ממנה עשה סכומי עתק".

תיקי החקירה של "תיק 4000", צילום: מארק ישראל סלם

בסיכומים מוזכר כי חפץ היה דובר של משפחת נתניהו, ונאמר: "התובע הקליט במשך שנים בסתר את הנתבע ובני משפחתו תוך פגיעה חמורה בפרטיותם ותוך ניצול התובע את קרבתו לנתבע ובני משפחתו תוך שהוא מפיץ לכל דורש את הפגיעה הזו לצד דרישה לקבלת תגמול כספי". יאיר נתניהו אומר כי חפץ קיבל מאות אלפי שקלים מהתוכנית "המקור" של ערוץ 13 בגין ראיון ופרסום הקלטות. על כך נכתב: "זעקת התובע הינה זעקת הקוזאק הנגזל".

על פרסומי הקלטות של משפחת נתניהו בידי חפץ נאמר עוד בסיכומים: "התובע מגיע בידיים שאינן נקיות לבית המשפט, בחוסר תום לב קיצוני ולאחר שהתנהלותו במודע כללה הפרת פרטיות ורמיסת חוק".

עוד טען יאיר נתניהו, כי מה שפרסם בטוויטר הגיע אחרי פרסום של עמית סגל על כך שהמשטרה ביצעה תרגיל לחפץ ולאחר ששר המשפטים דאז, אמיר אוחנה, פירט בכנסת את הקשר בין חפץ לבין אותה אישה. התביעה תוכרע בקרוב על ידי השופט נועם רף מבית משפט השלום בנתניה. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר