דיון ראשון במשפטו של סנ"צ מאיר סויסה - סנגורו: "ההזדרזות לאישום נובעת מקידומו בדרגה"

הדיון נערך בבית משפט השלום לאחר שסויסה, יחד עם 4 שוטרים נוספים, מואשמים בהשלכת רימוני הלם בהפגנה נגד המהפכה המשפטית • סנגורו של סויסה: "כתב האישום הזה הוא על פני הדברים שגוי, כולל בתוכו אין סוף כשלים, לטעמי גם לא מגלה עבירה"

סנ"צ מאיר סויסה. צילום: יהושע יוסף

‏הבוקר בבית משפט השלום בתל אביב התקיים הדיון הראשון במשפטו של סנ״צ מאיר סוויסה שתועד משליך רימון לעבר מפגינים. הסנגור טען כי היה אמור להתקיים שימוע והדיון נדחה לחודש דצמבר.

כזכור, סויסה, יחד עם 4 שוטרים נוספים, מואשמים בהשלכת רימוני הלם בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, בתקרית שתועדה לפני למעלה משנה. "פעלו בניגוד לנוהל המשטרתי, גם נגד קשישים וילדים", נכתב בכתב האישום.

בבית המשפט נטען על ידי הסנגורים כי ״כתב האישום הזה הוא על פני הדברים שגוי, כולל בתוכו אין סוף כשלים, לטעמי גם לא מגלה עבירה ואני חושב שטוב היה אם היו מאמצים את החלטת פרקליט המדינה שגם אם אין חוק מבחינת המדינה לקיים שימוע במקרים שבהם יש רגישות ובסוג כזה של תיקים כן לקיים".

"אני מניח שההזדרזות להגשת כתב אישום נובעת מכך שהלקוח שלי קודם בדרגה. אני פניתי למח"ש, אפשר לעשות שימוע בכל זאת. התיק הזה רצוף בבעיות. בתיק הזה נכון לקבוע פגישה כמה שיותר מהר, להראות את הכשלים״.

השר בן גביר מעניק דרגות סנ"צ לרפ"ק מאיר סוויסה, צילום: ללא

מנגד התובעים של מח״ש טענו כי אין חובה וצורך על פי חוק לקיים שימוע במשפט הזה. ״אנו סבורים שעמדנו בהנחיות פרקליט המדינה בהן היינו צריכים לעמוד. אם חבריי רוצים לשוחח הדלת שלנו פתוחה. חבריי יגישו בקשותיהם, נשיב. אם לא נכריע אדוני יחליט״.

‏בסיכומו של דבר השופט ירון גת דחה את הדיון לחודש דצמבר וציין כי עד למועד זה מתבקשים הצדדים למצות את כל ההליכים המקדמיים ביניהם, לרבות בנושא חומרי חקירה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר